Kobar Skrevet Mai 12, 2014 Share Skrevet Mai 12, 2014 I juli planlegger jeg og fruen å kjøre sørover i M3`n, målet er 3 dager og 2 netter i enten Menton eller Monaco i frankrike. Samt en runde eller to på nurburgring! Jeg ønsker å kjøre på noen minneverdige veier, og ikke bare på motorveier. Jeg har aldri vært lengre sør enn Flensburg med bil, og ønsker igrunn andres erfaringer og opplevelser. Jeg skal melde meg inn som NAF-medlem, så får jeg ihvertfall veihjelp om noe skulle skje underveis! Så om noen andre har vært på lignende turer, kom med info og erfaringer Er det lett å finne ledige hoteller langs veien? Hotellet i Frankrike booker vi før vi reiser. Når er det "åpent for alle" på nurburgring? M3'n trives best på 98 oktan, vil det bli ett problem sørover? Turen skal gå over 7-8 dager Har satt opp følgende plan med kjøretid med hjelp av google maps: Mandag: Norge-Hamburg 11timer Tirsdag: Hamburg-Nurburgring 5timer Onsdag: Nurburgring-Altdorf 6timer Torsdag: Altdorf-Menton 5timer Fredag: Menton Lørdag: Menton-Liechtenstein 6timer Søndag: Liechtenstein-Hamburg 8timer Mandag: Hamburg-Norge 11timer Mulig vi legger inn en ekstra dag "her eller der" dersom vi blir lei all kjøringen. Vær snill og del erfaringer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 12, 2014 Share Skrevet Mai 12, 2014 Jeg ville uten tvil ha lagt inn et par ekstra dager i denne reiseruten. Den virker alt for hektisk og jeg tror at dere vil angre hvis dere gjennomfører turen med dette tempoet. Hvis jeg var dere ville jeg ha brukt et par dager ekstra når jeg først var ved den franske rivieraen. Det er mange fine steder langs kysten som dere bør få med dere (Nice, Cannes, St. Tropez bare for å nevne noen) og jeg hadde uten tvil valgt Route Napoléon nordover igjen. Den går f.eks via Aix-en-Provence, Sisteron og over passet til Grenoble. Derfra kan dere velge å kjøre via Lyon eller Geneve nordover mot Rhindalen igjen og videre mot Skandinavia. Jeg har kjørt denne veien mange ganger og den er like fin hver gang... kanskje spesielt via Lyon. Hvis dere absolutt vil besøke Liechtenstein hadde jeg tatt dette på vei sydover og evt. Luxembourg på vei nordover. Disse byene/småstatene har mer til felles enn mange er klar over. Ellers kan jeg anbefale et besøk i de tyske byene Stuttgart og München... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kobar Skrevet Mai 12, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 12, 2014 Det er fortsatt tidlig i planleggingsfasen, så vi tar til oss alle tips er selv litt skeptisk til at det kanskje blir litt mange timer i bil på kort tid, derfor jeg spør etter tips og erfaringer fra andre.. Fredrik reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Mai 14, 2014 Share Skrevet Mai 14, 2014 Mitt beste tips er å unngå for mye planlegging. Ta ting litt på sparket underveis, og tenk at veien er målet. Man er jo på ferie. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simpel Skrevet Juni 4, 2014 Share Skrevet Juni 4, 2014 Angående bensin i Tyskland: 98 oktan får du på de fleste stasjonene, men noen har bare 92 og 95 samt 95 E10. Aralstasjonene har og 102 oktan. Shell har V-Power 100 oktan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå