AlpinaBabe Skrevet Mai 13, 2014 Share Skrevet Mai 13, 2014 Jeg har lest feilkoder på bilen via en OBD2 sak og mobilen. Legger ved bilder av feilkodene.. kan noen hjelpe meg og se eksakt hva jeg trenger å bytte ut? Bilen er en 97` 520i og det sitter en alpina 3,2 l i den. Bilen går som en bøtte møkk og abs lampa og antispinn lampa lyser av og til. Når bilen er kald så dør den med en gang jeg starter den. Høres ut som den får inn falskluft, men jeg er ikke sikker. Går jevnere på tomgang når den er varm. Tusen takk for alle svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Mai 14, 2014 Share Skrevet Mai 14, 2014 P er power, så dvs det er elektrisk/elektronisk. Alt som er med 0 etterpå er standard OBD koder. Det som begynner med 1 er produsentspesifikke koder, i dette tilfellet BMW. Camshaft pos sensor er av Hall sensortype ala ABS sensor. Det du beskriver trenger nødvendigvis ikke være knyttet til feilkodeme. Det kan hende de lå inne i systemet før. Anbefaller at du får feilkodene slettet så kjør en stund og les ut på nytt. Vanskelig å peke på spesifikke ting og det blirr en gjetting fra min side. Hovedsakelig virker det å dreie seg om elektronikk/dårlig kontakt/feil batt spenning/sensor/modul. Sjekk først sikringer og rele Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Mai 14, 2014 Share Skrevet Mai 14, 2014 Slett feilkoder og les av igjen. Jeg holder en knapp på kamføler. quandt1960 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå