Gå til innhold

1983 E30 - Godkjent ombygd! Selges..


Anbefalte innlegg

finnes bare en type innfestning på kaliper bak på e30, selvm3 har vell samme da bærebruene er like (annet nav bare)

 

så er nok feil klave på kaliperen da. eller feil hele greia,

 

for den er sikkert annerledes på den siden som passer?

 

selv e36 compact er likt (samme bærebruer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg ikke skjønner. Andre delen av kalipperen er lik som den på andre siden.. (Den delen med bremsesylinderen) Og alle mål er like og passer overens. Hullene til slidersa passer, og alt annet. Bare ikke de to jeg la ut bilder av..

Så etter hva du sier må jo den klava komme ifra en annen bilmodell da ? :P

Sent from my iFøn using Tæpætålk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg ikke skjønner. Andre delen av kalipperen er lik som den på andre siden.. (Den delen med bremsesylinderen) Og alle mål er like og passer overens. Hullene til slidersa passer, og alt annet. Bare ikke de to jeg la ut bilder av..

Så etter hva du sier må jo den klava komme ifra en annen bilmodell da ? :P

Sent from my iFøn using Tæpætålk

 

 

må nesten komme fra annen bil da ja. får klage der du kjøpte de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Herregud :P Skal gjøre det ja..

Noen sjanse for at den kommer ifra en større/nyere bmw ?

Sent from my iFøn using Tæpætålk

 

 

titta litt på realoem nå

 

ser at klaven til e36compakt/z3 ikke har samme delenummer som e30, så kanskje der det ligger,

 

ser og at bærearmen da ikke har samme delenummer, så er sikkert fra compact da. (skulle dog hatte at de er lik e30, men husker sikkert feil :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manglende vakum slange ? Begynner å bli litt (bare bittelitt) dreven på motor.. Men denne skal vel være på plass eller? Noen som vet hvor denne skal hen?

Finner ikke en annen ledig tapp :P

men siden den sitter på det som ser ut til å være tomgangsmotoren bør den vel ha noe å si ?

Postet bilde

Postet bilde

Sent from my iFøn using Tæpætålk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart hadde ikke min lokale Biltema 8mm bensinslange inne.. Tror jeg bare skal slutte å dra dit, har jo aldri det jeg trenger :P

Så ble ikke noe kjøring i dag heller. Men bilen fikk nye vindusviskere ihvertfall, haha

Sent from my iFøn using Tæpætålk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: ang bremsene: Jeg fikk onkel til å møte fattern i Oslo (jobber ikke lenger i Oslo, eller så skulle jeg gjort det selv) med den bremseklava som ikke passa og tok med den gamle tilbake. Rengjorde og smurte opp igjen denne og vips så var alt på plass igjen.

 

Da har fått byttet bensinslangen og den ved siden av (som var like morken). Og kjørt en liten tur, bremsene fungerer bra og blir nok enda bedre når jeg får bytta bremsene foran til våren.  Bilen skal snart på lagring hos fattern i Kongsberg, så da blir det lite med skruing og sånt tenker jeg.

cca742167fd2bfedfea5f43d4ce14bb2.jpg

Fant også en slangestump som bare var tredd nedi et høl i vangen.. Det kommer ifra bak på bilen sammen med bensinslangen. Er det dette som skal på den ventilen jeg fant ? :P

65dde858101cbfa6e3a677b11b0158f9.jpg

e6dc4a04b653543509d59a0e8d477b51.jpg

2178cff490416c4f229bca968204f45d.jpg
 

Endret av Toastjern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å selger Berlingoen min, så da fikk jeg slengt sommerhjula fra den over på bmw'n..

Selvom jeg skammer meg litt over at det er replica... Hæhæ.

Dårlig med fitment. Men skal bestille spacere soon. Er bare denne sommeren håper jeg. 1mnd igjen så står på vinterlagring uansett så..

Noen som vet om e30 ble levert med interiørlys - i samme stilen som e36'n har, over hodet på en..?

Eller kanskje bakpå c-stolpen? I

rriterer meg nå som det begynner å bli litt mørkt igjen :P ser jo faen ikke en dritt inni bilen.

Postet bilde

Postet bilde

Sent from my iFøn using Tæpætålk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...