SuxXx Skrevet Mai 16, 2014 Forfatter Skrevet Mai 16, 2014 (endret) ... Endret Juli 4, 2019 av SuxXx ...
Bayerfun Skrevet Mai 16, 2014 Skrevet Mai 16, 2014 Hvordan ser lekkasjen ut nå med ny dyse, er det noen som skiller seg ut mye nå? Har vært igjennom det samme på min E39, men der var kuren å bytte en dyse - iallefall for en liten stund. Får du sjekket railtrykk når du forsøker å starte den (i INPA)? Om du har mulighet, så sjekk samtidig trykket fra fødepumpen (bør være 4 bar eller rett under). Står litt mer om dette temaet i "Den store Diesel-tråden"; http://bimmers.no/topic/683719-bmw-dieselmotorer/
TRF Skrevet Mai 16, 2014 Skrevet Mai 16, 2014 1) Den skal være varm når testen gjennomføres 2) Motoren MÅ gå 3) Kjør testen på nytt under nevnte forhold. 4) Bytt dyser® som skiller seg ut. IKKE noen billige fra UK. 5) Ved fortsatt problem må du feilsøke og sjekke at du faktisk har matetrykk (hvilket du trolig har) 6) Bytt trykkregulator på høytrykkspumpe.
Kennethe34 Skrevet Mai 16, 2014 Skrevet Mai 16, 2014 Har vært borti ett par slike der dysene og drivstofftilførsel var ok. I disse tilfellene var det kamakselgiver som var årsaken, det var kun den ene bilen som la feilkode på den, den andre ga ingen feilkoder.
TRF Skrevet Mai 16, 2014 Skrevet Mai 16, 2014 Har aldri hørt om at man ikke får feilkode på kam giver, og kan ikke skjønne det rent softwaremessig. Men det er jo et kjent problem. Det at det hjelper å kjøle dysene peker dog på innsp system.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå