Bayerfun Skrevet Mai 17, 2014 Share Skrevet Mai 17, 2014 Hei alle sammen! Har søkt i forumet her og på en del utenlandske fora, men ser ikke ut til at noen har skrevet så mye om erfaringer rundt dette. Slik bilen min er nå, så savner jeg AUX input og mulighet for å spille fra USB-minne. DAB hadde også vært veldig kjekt. Min ASK-enhet er dessverre for gammel til at AUX fungerer (har prøvd, men er tidlig facelift), så jeg må se meg om etter bedre løsninger. Gateway 500 ser ut til å være løsningen, selv om den er fryktelig dyr, men er fortsatt omtrent samme pris som en brukt ASK-enhet som støtter AUX in. Er det noen som har testet dette i en E65 som kan dele noen erfaringer? Det eneste jeg på papiret kan se som negativt med Gateway 500 (m/DAB) er ekstern DAB-antenne og at du blir påtvunget iPod/iPhone-støtte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mfh-e39 Skrevet Mai 28, 2014 Share Skrevet Mai 28, 2014 Hei. Den eksterne dab antennen på dg er kjempebra. Jeg la den på siden, med jording mot karosseri ved taket. Skjulte alle ledninger i taktrekk og a stolpe. Er relativt greit å koble på fibernettet. Du MÅ ikke ha ios produkter. Du kan streame fra spotify på hvilken som helst bluetooth telefon. I tillegg får du aux in og usb som begge støtter androis f.eks. Jeg er kjempefornøyd med min gateway pro s dab+ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bayerfun Skrevet Mai 28, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 28, 2014 Takk for svar Ja da får jeg kanskje se om jeg får skaffet meg en slik, selv om det er viktigere prioriteringer først. Antenne i kupeen kan jeg jo forsøke, men er ikke enkelt å få lagt noe bak A-stolpen pga. airbag. Det jeg mente med iPod/iPhone-støtte er ikke at man må ha et slikt produkt, men at jeg er prinsippiell motstander av at "alt" utstyr skal være iPhone-kompatibelt når jeg aldri i verden kommer til å ha noe slikt utstyr Unødvendig fordyring av utstyr samt at det gjør det lettere for folk å velge denne plattformen over andre produsenter som ikke har fått produsentene til å forstå at det finnes noe annet enn eple-produkter i verden. /rant off axept reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mfh-e39 Skrevet Mai 28, 2014 Share Skrevet Mai 28, 2014 Mange androidbrukere som er anti apple. Det får dere bare være. Jeg har både iphone, ipod og ipad. Men har også android tv boks og en tab. Mye enklere å bare utnytte at det egner seg god til forskjellig bruk vel? Jeg har også airbag i astolpen. Men det er fremdeles ikke noe stress å trekke kabel bak airbagen. Bare løsner dekselet mot døra og legger alt trygt bakom. Forbog runde hjørnet øverst og fortsette i taktrekket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mfh-e39 Skrevet Mai 28, 2014 Share Skrevet Mai 28, 2014 Mange androidbrukere som er anti apple. Det får dere bare være. Jeg har både iphone, ipod og ipad. Men har også android tv boks og en tab. Mye enklere å bare utnytte at det egner seg god til forskjellig bruk vel? Jeg har også airbag i astolpen. Men det er fremdeles ikke noe stress å trekke kabel bak airbagen. Bare løsner dekselet mot døra og legger alt trygt bakom. Forbog runde hjørnet øverst og fortsette i taktrekket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bayerfun Skrevet Mai 29, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 29, 2014 Jeg er overhodet ikke anti-Apple. Jeg bistår ganske mange hver eneste dag når det gjelder Apple, så jeg kjenner det godt. Apple har enkelt og greit ikke funksjonaliteten jeg behøver, men nok om akkurat det. Det jeg mente var at støtten for slike ting er unødvendig og fordyrende så lenge det bare støtter et lite og sært segment. Får se hvordan det blir å legge noe bak der, har generelt dårlig flaks med å løsne interiørlister pga. klips som alltid ryker, men nå er det litt varmere i været så da går det sikkert bedre Hvem er billigst på Dension-produkter tro? Finner noen som selger dette i Norge, men de ligger på ca 6000,- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mfh-e39 Skrevet Mai 29, 2014 Share Skrevet Mai 29, 2014 Jeg kjøpte 500s med dabløsningen hos bilradiospesialisten. Er ikke mye å spare på ebay eller lignende. Også er det dette med garanti, angrerett om du ikke blir fornøyd osv. Betalte 5500 med frakt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalinkamaen Skrevet September 13, 2014 Share Skrevet September 13, 2014 Heisan. Gjemte dere antenne inni stolpen under trekket? Eller har dere en synlig antenne i ruta? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K-E Skrevet September 13, 2014 Share Skrevet September 13, 2014 Kjøp en slik: http://www.bassbrothers.no/display.aspx?menuid=1250101&prodid=3442 Så slipper du ekstra antenne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalinkamaen Skrevet November 7, 2014 Share Skrevet November 7, 2014 Trodde ikke disse splitterne fungerte på våres BMW antenner med antenne forsterker? Har noen prøvd denne på en E60/61? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K-E Skrevet November 7, 2014 Share Skrevet November 7, 2014 Mye som blir sagt. Bassbrothers sa ganske enkelt; Prøv. Om det ikke fungerer så har man angrerett Skulle visstnok ikke fungere i min 7-serie heller, men det gjør det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalinkamaen Skrevet November 7, 2014 Share Skrevet November 7, 2014 Hvilken antenne er det på denne bilen då? Pisk eller haifinne? Hvis du har pisk så har du nok ikke forsterker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalinkamaen Skrevet November 10, 2014 Share Skrevet November 10, 2014 Da jeg har lurt på dette lenge så har jeg brukt litt tid på å finne ut svaret på dette. Kan en bil med antenne forsterker bruke antenne splitter. Svaret er ja og men. Les svaret fra mailen jeg har fått under her. Hallo.Vi har antenne splitter til både med og uten forsterker så det er ikke noe problem.Hvordan det virker på akkurat denne bilen har vi ikke fått så mye tilbakemeldinger på, men på generell basis så virker antenne splitter best på biler med utvendig antenne, og ofte like bra eller bedre en rute antenne.En ting man må være klar over er at i enkelte biler med aktiv original antenne kan det være et filter som filtererer bort enkelte frekvenser, og da vil DAB forholdet bli ekstremt dårlig.Hvem som filtererer og ikke finnes det ingen oversikt over, så man må bare prøve.MvhGeir-Simen Så det finnes en antenne splitter for både med og uten forsterker. Men vist bilen har en type frekvens filter så vil det ikke fugere så bra. På en BMW E60/61 ++++ andre samme årsmodel BMW er så har vi dette filteret montert i bilene våres. Sjekk her: http://www.ebay.com/itm/BMW-OEM-E60-E61-REAR-RADIO-SIGNAL-AG-FREQUENCY-SUPPRESION-NOISE-FILTER-/121405050686?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item1c444e0f3e&vxp=mtr Filteret er montert som nr 3 på bildet her: Tatt i fra realoem.com http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=PY71&mospid=50132&btnr=65_1435&hg=65&fg=30 Så er det om det er mulig å få demontert denne filter tingen og kjøre uten hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWlog Skrevet August 12, 2015 Share Skrevet August 12, 2015 Noen som vet forskjellen mellom disse: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=14677&katid=1124&id= http://www.bilkomponenter.no/products/dension-gateway-500s-btmost http://www.radioservice.no/aux-ipod-usb-interface-dension-gateway-500s-bt/cat-p/c1001473/p11305870 Er det at de to siste er uten DAB? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå