BMWlog

Members
  • Content Count

    406
  • Joined

  • Last visited

About BMWlog

  • Rank
    Major
  • Birthday 02/18/1986

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Kjøretøy
    E60 525d

Recent Profile Visitors

798 profile views
  1. BMWlog

    E60/61 tråden

    Takk, det jeg stusser på nå er at jeg trenger 72,6 til 76. Men finner ingen nettsider som har opp til 76. For eks: https://www.navringer.no/navringer/storrelse-70-80mm/navringer-72-6 Tror jeg fant noe brukende: https://www.navringer.no/navringer/storrelse-70-80mm/navringer-76-0 Så bestiller disse. 76 - 72.6
  2. BMWlog

    E60/61 tråden

    Jeg må ha meg nye senterringer i forbindelse med sommerhjul, og disse målene er ikke helt klare for meg. Jeg måler vell ca 7,2 på innvendig. Ser i andre poster at navet på E60 er 72,6. Så dette stemmer greit. Ringene er noe ødelagte så vanskelig å måle nøyaktig. Utvendig på min gamle senterringer måler jeg 7,6 kan dette stemme? Problemet er at jeg ikke finner det som et alternativ på nettsider: https://www.spesialfelger.no/tilbehør/navringer.aspx https://tempedekk.no/senterringer?rim_cb=726726%3A Mistenker at jeg misforstår noe her, noen som kan hjelp? Edit: Fikk målt i felgen og nå, 7,6 så da trenger jeg 72,6 - 7,6 Innv mål: Utv mål:
  3. BMWlog

    BMW e61, vannlekkasje

    Var tørt i alle mine dørplugger og, men åpnet opp dørtrekket og såg at fuktsperren var rimelig løs. Kjøpte ny samt ny sikaflex og det er helt tørt igjen nå
  4. BMWlog

    E60/61 tråden

    Takk for hjelpen, jeg skal få sjekket dette neste gang jeg har av støtfangeren
  5. BMWlog

    E60/61 tråden

    Her ser du problemet: Noen måte man kan fikse dette på? Vet ikke helt hvordan man terminerer sånne plugger. Edit: Og om noen vet hvor man får tak i den filten rundt kabelen så tips meg gjerne
  6. BMWlog

    Den store finn.no tråden.

    https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=137801890
  7. BMWlog

    E60/61 tråden

    Takk for hjelpen, men det er ikke denne jeg mener dessverre Jeg tenker på den som du kobler denne i som går videre inn i bilen og til styreenhet. Den ligger på høyreside foran. (Den hvor du kobler fra PDC ledningsnett når du tar av støtfanger foran)
  8. BMWlog

    E60/61 tråden

    Noen son kan hjelpe meg å finne delenummer? Har lett og lett på Realoem og koed men klarer ikke finne. Det gjelder selve "ledningsnettet" som går frem til PDC. Altså ledningsnett for PDC foran, den delen hvor man kobler PDC ledningsnettet på bilen.
  9. Akkurat lest meg gjennom, nydelig bil
  10. Har bilen noe form for display eller ønskes det også egen skjerm til sensorene? Evt kun lyd?
  11. BMWlog

    Gavepakke fra regjeringen til bilentusiasten

    Mener å ha lest 01.07.2019 men klarer ikke finne igjen hvor jeg så det.
  12. TRF her inne er en veldig god og seriøs aktør innen diesel-tuning. Aldri hørt noe negativt om hans tuning iforhold til mange andre.
  13. En syk samling Var ikke klar over at E60 M5 kunne leveres med manuell gir.
  14. Takk for svar, dette kan nok være lurt. Jeg sjekket litt bak støtfangere i dag, framme så helt fin ut foruten en leder til PDC som var utav kontakten. Bak hadde fått seg en støt i holder til støtfanger bak. Det er derfor god grunn til og tro at deformeringselement og beslag på støtfanger bak også har tatt skade. Har snakket med verksted og de utfører grundig takst og dersom jeg velger kontantoppgjør å fikser bilen selv så betaler jeg for timene de bruker på taksten, hvis ikke er det inkludert i forsikring. På denne måten er jeg heilt sikker på at alle fysiske feil og feilkoder blir avdekket, oppdaterer sak når jeg vet mer
  15. Har nylig vært offer i en kjedekollisjon hvor jeg havnet i midten av to andre biler. Var på takst i dag hos BMW merkeverksted og de kom egentlig frem til at de må demontere en del for å se etter skader bak støtfangere. Jeg ønsker jo selvfølgelig å få et pristilbud og tilbud på kontantoppgjør før noen går i gang med reparasjon av bilen. Problemet med dette er at demontering er ikke en del av taksten dersom de ikke reparerer bilen med det samme så dette må jeg isåfall betale selv om jeg kun ønsker pristilbud for å så ta kontantoppgjør. Jeg tenker å selv demontere støtfangere å sjekke selv etter skader. Problemet er jo at PDC sensorer osv også har tatt skade, men disse får de ikke med i ordinær takst uten å feilsøke for å lese av feilkoder osv. Uansett så tenker jeg å se over selv, for å deretter velge om jeg sier meg fornøyd med kontantoppgjør på kun synlige skader eller om jeg skal betale 5 timer på merkeverksted for å potensielt avdekke flere feil. Hva tenker dere vil være lurt i denne situasjonen? Jeg ønsker helst kontantoppgjør da jeg kan fikse skaden selv og få byttet til M-sport fangere. Takk for alle innspill, håper det var et forståelig innlegg.