Gå til innhold

Verdi prosjektbiler E23 og E34


Eivind-G
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann Bimmers!

Jeg har etter min far arvet er par gode gamle travere, som jeg skal selge. Tenker det er fine grunnlag for noe prosjektbiler eller delebiler til andre prosjekt. Begge bilene starter og kjører.
Problemet mitt er at jeg ikke finner ut hva de er verdt. Noen som har tips til meg? Prøvde å legge ut E23en på finn, åpenbart alt for billig, for hadde over 100 meldinger og anrop første halvtimen, måtte bare deaktivere. :)

/Eivind

BIlene

1982 mod 745i 1982 mod (E23)
Starter, ruller, kjører, defekte/dårlige bremser, så ikke anbefalt å kjøre, ellers status ukjent. Ikke EU-godkjent, selv om det står skilter på.
169_932603501.thumb.jpg.d815bf5fc5201786d52da84bf232e7a4.jpg

1993 mod 540 IA Touring (E34)
EU-godkjent, ruller og funker fint. Vært i kontinuerlig bruk, men ikke vinterkjørt siste 10 år.
133_1871006131.jpg.e9583657d46016b4b742af0ab799b09e.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har arvet de, så har dessverre lite info. Eier har hatt den i 20-25 år. Stått parkert siste 10 hvertfall. Motoren går. Stort sett alt jeg vet.

Det er vel egentlig prisantydningen jeg ønsket hjelp til også. Jeg har ingen anelse. Et sted mellom 20 og 120, antar jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

745 en din bør du ikke selge til gi bort pris .

Dette er biler som er skjeldne ,selv om markedet ikke er akkurat høyt på disse enda ,så vil disse bli verdt endel .😊

Ganske enkelt en 745 i som ikke er rustet ihjel er ikke en type 30000 kr bil ,denne må du forlange litt for .

Lykke til med salg av to nydelige klassikere .

Hadde jeg ikke hatt nok ,hadde jeg hentet e23en tvert .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Eivind-G skrev:

Jeg har arvet de, så har dessverre lite info. Eier har hatt den i 20-25 år. Stått parkert siste 10 hvertfall. Motoren går. Stort sett alt jeg vet.

Det er vel egentlig prisantydningen jeg ønsket hjelp til også. Jeg har ingen anelse. Et sted mellom 20 og 120, antar jeg.

Sender du meg en PM med litt flere bilder av e23’n da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdifastsetning av E23 er vanskelig. Spesielt i Norge er det hardsolgte biler. Hvis du vil ha topp betalt så må du se utenfor Norge og Sverige.

Når det er sagt så begynner 745i av første generasjonen med 3,2 liters motoren og bli veldig sjeldne. De lagde jo kun ca. 1500 stk. totalt i 1982. Alt kommer selvfølgelig an på standen. Forutsatt at den er tilnærmet rustfri så tror jeg at jeg ville begynt på 120-150 000. Du finner ikke en kjøper i morgen men hvis du kan bruke noen måneder så bør det være mulighet til og få godt betalt. Hvis den er opprustet så kan du forlange det halve. Du kan jo søke litt på tyske nettsider og se på prisforlangende der. En 735i i grei stand bør man få ca. 100 000 for mens 745i skal ligge en del over der igjen. Men det er ikke lenge siden det ble importert en 735i i tilnærmet mint kondisjon. Kjøper ville ikke ut med hva han hadde betalt men det var godt over 200 000.

For kjøper så er det viktigste og sjekke ut rust og at interiøret er komplett. Det mekaniske er bombesikkert mens interiørdeler begynner og bli vanskelig og få tak i, spesielt på de tidlige modellene. Det er betraktelig enklere med faceliften. 1983-1986.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Rune-K skrev:

Verdifastsetning av E23 er vanskelig. Spesielt i Norge er det hardsolgte biler. Hvis du vil ha topp betalt så må du se utenfor Norge og Sverige.

Når det er sagt så begynner 745i av første generasjonen med 3,2 liters motoren og bli veldig sjeldne. De lagde jo kun ca. 1500 stk. totalt i 1982. Alt kommer selvfølgelig an på standen. Forutsatt at den er tilnærmet rustfri så tror jeg at jeg ville begynt på 120-150 000. Du finner ikke en kjøper i morgen men hvis du kan bruke noen måneder så bør det være mulighet til og få godt betalt. Hvis den er opprustet så kan du forlange det halve. Du kan jo søke litt på tyske nettsider og se på prisforlangende der. En 735i i grei stand bør man få ca. 100 000 for mens 745i skal ligge en del over der igjen. Men det er ikke lenge siden det ble importert en 735i i tilnærmet mint kondisjon. Kjøper ville ikke ut med hva han hadde betalt men det var godt over 200 000.

For kjøper så er det viktigste og sjekke ut rust og at interiøret er komplett. Det mekaniske er bombesikkert mens interiørdeler begynner og bli vanskelig og få tak i, spesielt på de tidlige modellene. Det er betraktelig enklere med faceliften. 1983-1986.

Veldig nyttig, takk skal du ha. Jeg skal sjekke litt rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror @Rune-K er på helt riktig nivå på E23n - så om du bruker noen timer på litt rydding og vasking, og ny annonse med mange bilder og god beskrivelse så burde  120+ være oppnåelig.

Den 540n er vel muligens en 150000kroners bil? Et sted mellom 125 og 175 burde være realistisk - tror jeg.
 

Ligger en pen 530 til 169 på Finn nå https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=163655217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Orjan skrev:

Jeg tror @Rune-K er på helt riktig nivå på E23n - så om du bruker noen timer på litt rydding og vasking, og ny annonse med mange bilder og god beskrivelse så burde  120+ være oppnåelig.

Den 540n er vel muligens en 150000kroners bil? Et sted mellom 125 og 175 burde være realistisk - tror jeg.
 

Ligger en pen 530 til 169 på Finn nå https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=163655217

Er som vi diskuterte tidligere om disse e23ene og sette pris på disse er ikke lett da det som nevnes ikke er verdens letteste bil å bli kvitt ,er igrunn for spesielt int .Enkelt sagt mindre e23 kjøpere kontra e30 kjøpere .😊

Angående 540 ,så føler jeg disse mange ganger priser seg opp til himmels og selger brenner inne med de .

Men igjen en e34 540 i bra stand uten skjult rust (Som det er mye av på disse),så vil nok jeg  heller si 130/150 .

Da kan man risikere et raskt salg på en sånn .

Føler det er mange som vil ha disse ,men desverre få som vil gi opp mot 170 til 200000 da må det være mint pluss moms .

Uansett begge bilene er jo kanonbiler og håper selger får det han ønsker .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært artig å se om M539 restorations hadde vært intressert i å kjøpe. Han er en veldig die-hard BMW fan som er veldig flink når det gjelder restorering av biler, og han gjør alle bilene sine verdig. Han hentet en prosjekt E39 M5 fra Sverige i fjor, og han har f.eks E21 i stallen allerede. Instagrammen hans er ganske spennende og, for de som ikke ønsker å se på Youtube.

Endret av sanders54
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sies 1 ting om e23.. og det er at er ikkje enkelt å selge dem.. da det er sære intresserte når vi bikker over 100k .. solgte min 745n for 130k der det va gjort en god del og nylig eu godkjent og service å slikt.. en rusta 745n kan være verdt mellom 30 til 60k.. alt itte utstyr. Preface biler har noe høyere verdi. Er det en pen original fri for rust så er den verdt en del. Men en 745n elle generelt e23 kjeme nesten aldri uten rust. 

 

540n verdt en del. Men du bør få 100k for den vis den er i orden. Er automat bil, litt lavare verdi enn manuell bil. Manuelle originale går for rundt 130-200k 

 

Hatt begge bilene du selger og har 1 en 540 no. Anbefales å gå gjennom bilene og se tilstand og sjekke hva du har for noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kontaktet en bilkyndig med tanke på et salg internasjonalt. Forutsatt at bilene er i nogenlunde bra stand vil du trolig få signifikant mer for bilene i et land som f.eks Tyskland der interessen for slike gamle toppmodeller nærmest har eksplodert (Sreten i M539 Restorations er langt fra den eneste som holder på med gamle BMW'er). Jeg tror ikke at det har den helt store betydningen om bilen f.eks har automatgear eller er facelift/pre-facelift bare de er nogenlunde hele og originale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...