ghostrider Skrevet Mai 18, 2014 Share Skrevet Mai 18, 2014 Har feil på sekundærluftsystem og skal sjekke lluftpumpa. Jeg finner den i delekatalogen, men ikke hvor den er på bilen. Har sjekket det meste, også under høyre frontlykt bak fangeren Det er en 520iat 2001 modell. Tror det er en m54 motor. Noen som har peiling hvor den er eller om den finnes på denne bilen Se bilder av motorrom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Mai 19, 2014 Share Skrevet Mai 19, 2014 Det er ikke en m54 men m52tu motor etter første øyekast. Pumpen skulle vært til venstre på midten sett framifra. Pumpen kom først på M54 Se bort fra kompressoren http://www.beastpower.com/p/bmw/ess-ts2/ES-SC-115-18A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ghostrider Skrevet Mai 19, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 19, 2014 Motoren er 2,2 liter og 170hk. Som jeg kan se har tilsvarende m52 tu motor 150hk. Om det ikke er pumpe på denne, er det noe annet som er vanlig å få feil på ang sekundærluftsystemet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Mai 19, 2014 Share Skrevet Mai 19, 2014 Du har M54. Se på det plaststykket som kommer ut fra belgen etter luftmassemåleren. Der går det en tykk slange på og en tynn som går ned bak ved motoren. Så lenge du har den tynne slangen så vet du 100% at du har M54. Men du hsr ingen pumpe i motorrommet ditt. Den skulle vært nede til venstre rett bak lykta. Stor pumpe. Du burde sett. Hvilke feilkoder får du nøyaktig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Mai 19, 2014 Share Skrevet Mai 19, 2014 Fjpopp: M54 og 52TU ser klin like ut foruten små ting. Som feks den slangen som går til bensinfilteret som har innebygd trykkregulator. M52TU har trykkregulator på fuelrailen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ghostrider Skrevet Mai 19, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 19, 2014 "verdi" for feilkode er EA, Sekundærluftsystem rekke 1, for liten luftstrøm Opplever av og til at motorlyset forsvinner når jeg kjører lengre turer, Kan virke som om systemet blåses rent etter mye småkjøring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Mai 19, 2014 Share Skrevet Mai 19, 2014 Hvilket program bruker du for diagnose? Fordi du skal ikke ha sekundær luftpumpe på denne bilen, er ikke alle som kom med denne. Min 325Ci hadde ikke den, på M54B25 motor. Jeg vil tippe du bruker en generisk feilkodeleser som leser ut eller evt tolker koden feil, fordi luftpumpa di skal sitte her: Det er den som er koblet inn med en slange på en sølvfarget "klokke" på eksos siden av motor i fremkant. Ser du hva du mangler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ghostrider Skrevet Mai 19, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 19, 2014 Ja. Ser det. Finner hverken egr veentil eller pumpa. Har lest av kode på NAF. De bruker universal leser. Har ikke BMW verksted i nærheten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Mai 19, 2014 Share Skrevet Mai 19, 2014 Hmm. Hvor holder du til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ghostrider Skrevet Mai 19, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 19, 2014 Holder til i Narvik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Mai 19, 2014 Share Skrevet Mai 19, 2014 Hmm. Jeg skal opp til Narvik me jobben om en stund. Hvis du ikke har fått fikset det innen da så kan jeg jo si fra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Mai 19, 2014 Share Skrevet Mai 19, 2014 Fjpopp: M54 og 52TU ser klin like ut foruten små ting. Som feks den slangen som går til bensinfilteret som har innebygd trykkregulator. M52TU har trykkregulator på fuelrailen Alle M54 har sekundær pumpe. Nå har jeg nesten utelukkende hatt E46 og den er til venstre for motor i motorrom. Nå ser det ut til at på E39 så er de plassert som på bildet. Var ikke selv klar over det før jeg sjekka litt opp i det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Mai 19, 2014 Share Skrevet Mai 19, 2014 Beklager dobbelpost. Vel og merke en 540 men vil tro det er samme som rekke seks=? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Mai 19, 2014 Share Skrevet Mai 19, 2014 "verdi" for feilkode er EA, Sekundærluftsystem rekke 1, for liten luftstrøm Opplever av og til at motorlyset forsvinner når jeg kjører lengre turer, Kan virke som om systemet blåses rent etter mye småkjøring. I følge denne, hvertfall på E46, vil nærmest tro det er likt på E39 så betyr hvertfall den feilkoden dette: BMW Kode 245, P-Code:1423 (BMW spesifikk kode), Secondary Air Inj. Bank 1 Air flow too low. Forklaring: Checks to see if oxygen sensor reacts to increase in unmetered airflow generated by secondary air pump operation. Oxygen sensor must sense lean condition or fault will set. Dvs lambasonde må måle en mettet oksygenblanding ellers vil feilkode lyse opp. Vil tro at pumpen burde sjekkes eller om det er lekkasje på slanger som trekker for mye O2 inn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ghostrider Skrevet Mai 19, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 19, 2014 Takk. Det høres ikke usannsynlig ut den feilkoden Har hatt av innerskjermen men fant ikke pumpa der den vises på bildet ditt, men skal sjekke en gang til. Får gjøre en grundige sjekk av slanger også, fant en YouTube video om kjent feil med nevnte slanger lengre opp i tråden. Ved luftbelgen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå