Slavearbeider'n Skrevet Mai 27, 2014 Forfatter Skrevet Mai 27, 2014 er det lambda før og etter kat på denne da? da kan det jo hende bilen ikke liker det helt. måtte bytte kattene på 740n jeg og da forrige eier hadde byttet de ut med rør ble nesten 10k i bare deler. (kjøpte ettermarkeds-katter). hos gs var det 22k for org.katter. så 8k inkl arbeid er ikke så ille : ) var forresten ikke noe motorlampe på min uten kattene. har bare lambda før kattene jeg. merket ingenting utenom litt eksta lyd. men eksosen luktet dritt så jeg orka ikke å dra på eukontroll engang uten å bytte kattene først Nei jeg hadde jo håpet at noen av dere mer bilkyndige viste det. Er jo bare en 318 trenger vel ikke to sensorer for å overvåke eksosen på en så liten motor. Uansett så er det vistnok ingen som vil sveise på en universal katalysator. Noen som vet om ett verksted hvor dem gladelig gjør det uten masse byråkrati og pairarbeid?
Brian Skrevet Mai 27, 2014 Skrevet Mai 27, 2014 Er det to lambda'er så har det heller ikke noe å si på universal katt. Så lenge du setter den på samme sted som den originale, altså mellom de to, så går det greit.
Slavearbeider'n Skrevet Mai 27, 2014 Forfatter Skrevet Mai 27, 2014 Er det to lambda'er så har det heller ikke noe å si på universal katt. Så lenge du setter den på samme sted som den originale, altså mellom de to, så går det greit. For jeg trenger vel ikke en universal en til OBDII system som selges på Biltema.(ble litt usikker, da det er mye elektronikk i disse bila for tiden) Holder vel med den universale 699 eller 899,- Har også funnet ett komplett system i England til 1700,- inkl. shipping. Burde gå ann det og?
Djwik Skrevet Mai 27, 2014 Skrevet Mai 27, 2014 Om prisen på eksosen er 1700.- ink frakt Så er jo det absolutt et bra kjøpt
Slavearbeider'n Skrevet Mai 27, 2014 Forfatter Skrevet Mai 27, 2014 Om prisen på eksosen er 1700.- ink frakt Så er jo det absolutt et bra kjøpt Ja det står så. 1300 for delen 3-400 kroner i shipping. Ut i fra det jeg har lest så står det at den passer til Coupe, sedan og touring. Og det er M43. Pluss at det er ett OEM produkt. Eneste er at jeg er litt redd for at noe må sveises. Særlig om noe må kuttes da det sitter som f... Kan eventuelt sette på ei klemme tight som bare rakkern og få noen til å sveise siden. Har en kompis som jobber på bilbutikk med verksted. Mange av gutta der som gledelig tar en svartejobb http://www.ebay.com/itm/CATALYTIC-CONVERTER-CAT-FOR-BMW-318I-1-9I-1998-2001-BM6001T-2960-/331019974511?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item4d1253f76f (Virker lovende spør du meg)
Djwik Skrevet Mai 27, 2014 Skrevet Mai 27, 2014 det er bare kat og mellom potta og skal ikke være nødvendig med noe sveising på det
Slavearbeider'n Skrevet Mai 27, 2014 Forfatter Skrevet Mai 27, 2014 det er bare kat og mellom potta og skal ikke være nødvendig med noe sveising på det Har effektbakpotte, Har ikke sjekket hvordan den sitter i forhold til resten. Så jeg kommer ikke til å montere hele systemet blir å kappe av bakpotta på nytt system og få på effektpotta Ser at OEM nummeret er på Ebay er: 18301713615 Koed sin Katalysator med midtpotte: 18301713615 Burde gå som en lek dette, da disse er identiske. Prisen på Koed sitt: 8722,-
Djwik Skrevet Mai 27, 2014 Skrevet Mai 27, 2014 da ville jeg kjøpt fra ebay siden det var ganske billig i forholdå bruke 8 lapper på en katalystor til en 318 synes jeg er for drøyt
Slavearbeider'n Skrevet Mai 28, 2014 Forfatter Skrevet Mai 28, 2014 Har nå pratet med Koed. Nå ble plutselig avgassnorm blandet inn.Å sete på katalysator med eksosnorm Eu2 ble vistnok gæli,skal tydeligvis Har eksosnorm Eu3. Har vistnok sjanser for fusking. Har de sagt at jeg skal Eu3 da de vet at finnes svært få katter. med Eu3(i håp om at jeg kjøper hos dem. Finner så og si ingen katalysatorer med riktig avgassnorm på ebay. Har det no' særlig å si om jeg setter på en med annen avgassnorm, som Eu2? Er jo ingen avgassnorm på universal fra Biltema. De virker å funke kurant. Så det kan vel ikke bli feil vel....?
Slavearbeider'n Skrevet Juni 12, 2014 Forfatter Skrevet Juni 12, 2014 Lenge siden det har blitt skrevet noe nå. Men kommer med en liten update. I dag tok en kompis med seg bil på bilverkstedet han jobber. Der fant de ut at katalysatoren ikke var gåen, slik Svendsen Eksos sa. Ingen lyd å høre når man banker på katta. Derimot hørte ulyder fra den nest bakerste lyddemper'. De så også at den en pinbolten fra blokka og til grenrøret var borte. Har hørt at motoren må ut for å gjenge opp og sette i ny bolt, stemmer dette? Eller finnes det andre måter å komme til? Og til slutt får man kjøpt nest bakerste lyddemper'n løst?
Djwik Skrevet Juni 12, 2014 Skrevet Juni 12, 2014 du må nok ta av manifolden og sjekkeom du må bore ut pinnebolten og gjenge opp så må du nok ta ut motorenmen om du bare må gjenge opp hullet så burde det være mulig å gjøre det med motor i bilmen å holde på med det i en aluminums topp er ikke det enkleste aluminum er som smør når det kommer til såntgår ann å sette inn løs gjengerdu kan jo være heldig at noe av pinne bolten stikker litt ut fra blokka sånn at du får på en wise-grip tang evt sveiset på en mutter å skru ut bolten
Slavearbeider'n Skrevet Juni 12, 2014 Forfatter Skrevet Juni 12, 2014 du må nok ta av manifolden og sjekke om du må bore ut pinnebolten og gjenge opp så må du nok ta ut motoren men om du bare må gjenge opp hullet så burde det være mulig å gjøre det med motor i bil men å holde på med det i en aluminums topp er ikke det enkleste aluminum er som smør når det kommer til sånt går ann å sette inn løs gjenger du kan jo være heldig at noe av pinne bolten stikker litt ut fra blokka sånn at du får på en wise-grip tang evt sveiset på en mutter å skru ut bolten Verkstedgutta så de kom til om de fjerna coiler og noen andre ting. De tok ikke av manifolden for å se på pinneboltene. De så at den ene av fire var borte. Krysser fingra for at det er noe å sveise på og det blir vesentlig billigere. Det jeg er forbanna på er at Svendsen sa at katalysatoren var gåen og så viser det seg at den virker å være fin. Mulig å bruke universallyddemper eller må jeg ha no originalt no?
Slavearbeider'n Skrevet Juni 14, 2014 Forfatter Skrevet Juni 14, 2014 Du kan fint bruke universal lyddemper Om den nå skal byttes, er det vel greit å prøve med rør. Blir vel ikke voldsomt mye lyd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå