Gå til innhold

Stoppa i teknisk kontr. Senkesett etc

Anbefalte innlegg

Skrevet

De erfaringene jeg har med 2 av de i Ålesund er hvertfall kjempebra, han som kontrollerte bilen ved registrering var utrolig hyggelig og grei. Kom til og med ut i skranken menst jeg ventet på og betale, og lurte på om alt gikk bra. :) Han som godkjente felgene var også hyggelig, fikk skryt for at jeg hadde med alle papirer han skulle ha, i plastmappe og greier. :P Prata til og med litt bmw før jeg kjørte ut. Hehe. Så der er hvertfall 2 hyggelige karer der borte som får + i min bok.. :)

Men som han sa han som godkjente felgene, det verste han viste var folk som kom inn og slenger papirene på bordet og forventer at det blir godkjent, uten og i det hele tatt ha sjekka litt rundt og at ting har klaring osv. Eller ikke har alle papirer som trengst, men likavel forventer at det blir godkjent. Da blir han sur selv, og kan naturlig nok ikke godkjenne det pga. manglende dokumentasjon osv. :)

Skrevet

De erfaringene jeg har med 2 av de i Ålesund er hvertfall kjempebra, han som kontrollerte bilen ved registrering var utrolig hyggelig og grei. Kom til og med ut i skranken menst jeg ventet på og betale, og lurte på om alt gikk bra. :) Han som godkjente felgene var også hyggelig, fikk skryt for at jeg hadde med alle papirer han skulle ha, i plastmappe og greier. :P Prata til og med litt bmw før jeg kjørte ut. Hehe. Så der er hvertfall 2 hyggelige karer der borte som får + i min bok.. :)

Men som han sa han som godkjente felgene, det verste han viste var folk som kom inn og slenger papirene på bordet og forventer at det blir godkjent, uten og i det hele tatt ha sjekka litt rundt og at ting har klaring osv. Eller ikke har alle papirer som trengst, men likavel forventer at det blir godkjent. Da blir han sur selv, og kan naturlig nok ikke godkjenne det pga. manglende dokumentasjon osv. :)

Skjønner. Da håper jeg at jeg kan oppleve det samme. Stiller selvsagt med polert bil og nystrøket TUV på både effektanlegg og senkesett, papirer på 4-hjulskontroll og lyktejustering. Hjulene jeg skal ha på står allerede i vognkort og de er innenfor på lastindex.

Synes faktisk det er viktig at BT prøver å være litt hyggelige og imøtekommer til en viss grad. Dette for at folk ikke skal gå å frykte å få noe så simpelt som et senkesett godkjent i vognkortet. Er vel nettopp på grunn av frykten for pripne kontrollører jeg ikke har godkjent det før nå :)

Skrevet

Det blir jo litt at du får som du fortjener. Kommer du inn og er kjip fordi du ble stoppa i teknisk kontroll og oppfører deg dårlig, kan du ikke forvente å få hyggelig behandling. Oppfører du deg, går normalt kledd, har alle papirer i orden og viser respekt går det helt sikkert fint. Vær ærlig og fortell det som det er, hadde jo vært greit å få godkjent alt med det samme du var i gang også :)

Min kontrollør bekreftet på mange måter det, han spurte hvorfor jeg hadde kontroll, jeg sa som sant var at jeg bare ville ha papirene i orden. Han nevnte at ja, det var mange som hadde blitt stoppet i teknisk som måtte inn osv, folk som ikke hadde papirene i orden og som trodde hele kontrollen bare var for å gi penger til staten og vet ikke hva. 

Skrevet

Jeg opplevde dem som hyggelig og imøtekommende hvertfall. Og jeg var hyggelig tilbake. Hehe.

Oppdaget i ettertid at han kontrolløren hadde skrevet inn feil profil, så tok kontakt igjen og han beklaget så meget, og kunne informere om at

han nå hadde endret det i kjøretøysregisteret, så jeg kunne levere begge vognkort på stasjonen og få et nytt med rett profil. Har ikke husket og gjort det enda. hehe :P

Skrevet

Har bare gode erfaringer med BT Ålesund selv :) Var innom der og skulle godkjenne senk, og møtte en bmw-interessert kontrollør med godt humør! 

Har du originalt xenon på bilen? Tipper nei, siden du har Depo lykter... Han lette iallefall fram lys-sjekkeren når jeg kom, men så så han at det var xenon, og fortalte at de justerte seg selv, så det var ingen poeng i å sjekke :P

Skrevet

Har orginal xenon ja :) Har sendt mail til GS angående clips, så får vi se. Koster litt om jeg må kjøpe ny lykt.

Godt folk har god erfaring der i alle fall. Hyggelig er jeg alltid, så det blir det minste problemet.

Skrevet

Da er lysa fiksa og justert perfekt \:D/
Splitta lykta og fant ut at justeringsclipset hadde gluppet ut av reflektoren. Lyste inn i apperat og fikk de på linje, så da er vi en bekymring mindre.

Ser ut som jeg skal få lånt meg noen 16" orginale E39-hjul også via en bekjent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...