Gå til innhold

E90 Bluetooth Retrofit

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en E90 med Radio Professional og USB tilkobling (S6FLA). I den forbindelse ønsker jeg å installere og aktivere Bluetooth handsfree. Jeg har sett at jeg får kjøpt antenne modulen og mikrofonen på e-bay, men jeg klarer ikke å finne mikrofon kabelen.

Er det noen som har installert dette før som kan peke meg i riktig retning?

Jeg må også kjøpe en diagnosekabel for å få kodet om bilen og har sett at det finnes mye forskjellig. Er det noen typer som anbefales, evt noen jeg må holde meg unna?

Tips mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, bilen er en 08 modell.

Jeg formulerte meg kanskje litt upresist i første posten. Mente at jeg ikke finner den på ebay eller noen andre steder. 

Regner med at jeg må strekke den fra koblingsboksen i hanskerommet selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort dette i 5-serien, og tildels i 1-serien.

Noen biler har ledninger for mikrofon frem til hanskerom, men jeg er usikker på om dette kun gjelder amerikansk-solgte biler. Sjekk på pluggen til MULF2-modulen, så ser du om den har mikrofonledninger. Om den ikke har dette må du strekke ledninger helt frem fra denne. Ang. ledninger så kan du bruke det meste. Jeg kjøper ledninger fra denne nettbutikken.

Utover det er det ikke så enkelt å aktivere bluetooth på MULF2 uten å gå via MOST (fiber), men jeg har sett flere som har fått dette til med radio professional, så det er mulig du får det til. Hadde du hatt iDrive måtte du gjort det via MOST.

Ellers finner du delenummer til de tingene jeg brukte her (trykk på bluetooth-fanen nederst).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...