Veddgi Skrevet Mai 29, 2014 Share Skrevet Mai 29, 2014 - Bmw'n kjører +/- en mil da automatkassa går i sikkerhetsmodus. den girer fint og behagelig og ingen napping. Bilen har vært på verksted og skiftet olje og renset filter, men hjalp ikke. De konstanterte automatkassa defekt. Kan dette være en bagatell i kassa eller må den overhales? - Det er også feiltenning på 5 av sylinderne og falsk luft ved oljeåndings slanger. Kan dette ha noe å si, og hva må gjøres for å fikse dette? Takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mai 29, 2014 Share Skrevet Mai 29, 2014 Hva sier feilkoden på girkassa? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Veddgi Skrevet Mai 29, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 29, 2014 Hva sier feilkoden på girkassa? Har veldig lite peiling på bil, men på fakturan står det bare -Feilkode på girkasse og motor -Fått feilmeldinger på girkasse. -(og det jeg skrev i innlegget) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mai 29, 2014 Share Skrevet Mai 29, 2014 Skulle absolutt vist hvilken feilkoder som lå inne. Er jo litt rart om den skal være gåen om den funker fint et stykke. Og bør vel få orden på feiltenning og falskluft uansett. Hvor bor du? Se linken i signaturen min, bla litt nedover der så finner du en liste med brukere her inne som har diagnoseutstyr og kan sjekke for deg. Da får du hvertfall tak i info, så er det litt lettere og vurdere problemene.Var det et BMW merkeverksted du brukte eller et uavhengig et? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Veddgi Skrevet Mai 29, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 29, 2014 Skulle absolutt vist hvilken feilkoder som lå inne. Er jo litt rart om den skal være gåen om den funker fint et stykke. Og bør vel få orden på feiltenning og falskluft uansett. Hvor bor du? Se linken i signaturen min, bla litt nedover der så finner du en liste med brukere her inne som har diagnoseutstyr og kan sjekke for deg. Da får du hvertfall tak i info, så er det litt lettere og vurdere problemene. Var det et BMW merkeverksted du brukte eller et uavhengig et? Bor i Sarpsborg. Nei, hadde den hos Automester og de sendte feilkodene til england, sa de, for å finne ut hva det var så de ikke skulle begynne å bare prøve seg fram. Skal prøve å få tak i feilkodene. Er så jæv.. dyrt for overhaling, (selvom det nesten er halvpris i sverige).. Tror du det kan være en bagatell lissom? Takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mai 29, 2014 Share Skrevet Mai 29, 2014 Er vel heller tvilsomt at det er en bagatell, vil jo tro dem har undersøkt det og kommer med resultatet med god samvittighet.. Men det finst jo verksteder som prøver og lure til seg penger.. Så man kan aldri være for sikker. Selv ville jeg prøvd og sjekka det opp så godt som mulig selv, siden det som du sier er en dyr reparasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Veddgi Skrevet Juni 3, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 3, 2014 Er vel heller tvilsomt at det er en bagatell, vil jo tro dem har undersøkt det og kommer med resultatet med god samvittighet.. Men det finst jo verksteder som prøver og lure til seg penger.. Så man kan aldri være for sikker. Selv ville jeg prøvd og sjekka det opp så godt som mulig selv, siden det som du sier er en dyr reparasjon. Takk for god respons Har du noe formening om hvor mye bilen er verdt, både sånn den står nå med defekt kasse, og hvis kassa hadde vært i orden? (lønner det seg i heletatt å fikse kassa, er det verdt det?) 2001 mod e46, 136 000 km, lite som er slitt, men også lite utsyr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Juni 3, 2014 Share Skrevet Juni 3, 2014 15.000 kr. Det er lettest å bare få tatt en ordentlig diagnose å få sjekket dette ut. En ny automatkasse trenger ikke koste mye (altså en brukt en) som kan byttes hvis det er noe inni kassa som er defekt. Motorstyringsfeil kan også skape nødmodus på girkasse. Det at de har sendt feilkodene til england _(sikkert til autologic) for å få svar er jo bare teit. viser hvor lite kompetanse de har. Få tatt diagnose hos en som står i den store diagnosetråden og gi oss kodene Evt får du komme hit så skal jeg hjelpe deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Juni 3, 2014 Share Skrevet Juni 3, 2014 Det kan jo virke som det er noe annet som skaper problemer, siden den virker fint helt til den går i nødmodus..Få sjekket det skikkelig som SweetBMW sier, kanskje du er heldig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Veddgi Skrevet Juni 5, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 5, 2014 åkkey, herlige svar å høre! må spøre jeg asså, hvor sitter Oljeåndings slagen og er feiltenningene på sylinderene noe jeg kan fikse selv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå