bimmers4L Skrevet Mai 30, 2014 Skrevet Mai 30, 2014 Fikk problemer med 520i e39'en min langs E6 i dag. Først begynte batterilampen å lyse/blinke (litt av og på), 30 min senere begynte abs og airbag lampe og lyse. Deretter døde radioen.Så litt etter litt gikk ting ut av funksjon etter tur og orden. (radio, dashbord, speedonål, turteller osv)Bilen var kjørbar ei stund til, men til slutt ville den heller ikke reagere når jeg tråkket ned gassen. Endte med at falken kom og plukket meg opp. Noen som vet hva det kan være? Mistenker dynamoen eller bare en kabel/sikring. Var fortsatt OK med strøm på batteriet etter hendelsen. Og begge kablene satt godt festet på batteripolene. Alt ser normalt ut når jeg skrur på tenninga, men når jeg vrir siste hakket kommer det bare et "knepp" og lysene i dashbord osv bare blinker. Innspill mottas med stor takk!
SweetBMW Skrevet Mai 31, 2014 Skrevet Mai 31, 2014 Batteri som er tømt som føler av dårlig dynamo. Start bilen med startkabler og se hvor mye bilen lader selv. Skal være over 14v
MrBrum Skrevet Mai 31, 2014 Skrevet Mai 31, 2014 Batteri som er tømt som føler av dårlig dynamo. Start bilen med startkabler og se hvor mye bilen lader selv. Skal være over 14v Og la den gå litt. Hvis børstene i dynamoen er dårlige, som jeg tror de er, så vil du måle mindre og mindre spenning etter hvert som motoren blir varmere/gått lenger. Tipper den ikke lader, dermed tappes batteriet for strøm til tenningsanlegget. Etter hvert blir det strømtomt og pukete stopper. Mange lamper begynner å lyse fordi det blir funksjonsfeil pga lav spenning.
Joakimadoon Skrevet Mai 31, 2014 Skrevet Mai 31, 2014 Det samme skjedde med meg en gang på mi BMW E36. Etterhvert stoppet bilen, og når jeg kikket under panseret, fikk jeg se at hele viftereima var blitt borte :S Meget spesielt.. Den var ikke å se noen plass..
bimmers4L Skrevet Juni 2, 2014 Forfatter Skrevet Juni 2, 2014 Takker for svar alle sammen! Da ser det ut som flere er enige i mine antagelser, og det blir ny dynamo på bimmeren gitt!
Flick Skrevet Juni 3, 2014 Skrevet Juni 3, 2014 Fikk akkurat samme problemer i dag på veien fra jobb. Hadde ikke hoved lys en gang, og det regner ! Tror det er noe galt med vekselstrømsgenerator
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå