Gå til innhold

Hva en må forvente å ut med for en E82

Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg snuser litt på en ny bil og har sett meg ut en E82 125i eller en E82 123d, 2007-2009 modell og som har en kilometerstand som tilsvarer ganske normal bruk i forhold til bilens alder, altså 90-150k.

Et greit utstyrsnivå med sportsseter, multifunksjonsratt, gjerne navigasjon/hifi-pakke og slikt og manuell kasse.

Ser at en 2008 123d som lå her ute og på Finn tilsynelatende gikk for rundt 260.00,- og den hadde i grunn gått ganske lite.

Er det realistisk å få tak i en slik bil som jeg forespeiler for 250-275.000,-?

Eller er det ganske håpløst? Hvis en ser bort i fra at det ikke finnes noen til salgs i Norge som jeg vet om ihvertfall.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så veldig lenge siden det lå en 123d coupé til rett over 200K på finn.no (link), og denne lå ute en stund. Har også sett en annen ned mot denne prisen tidigere. 125i finnes jo knapt her til lands dessverre, så der må du nok til med import. Uten at jeg har sjekket vil jeg tro det lar seg gjøre å importere en slik innenfor budsjettet ditt, og dette hadde vært mitt klare førstevalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det forsåvidt. Selv om det ikke er mange til salgs i Norge, så er det å finne i utlandet, spesielt Tyskland. Alt fra strippet til fullspeccet.

Men hvis importkalkulatoren stemmer så er jo begynner jo prisen å nærme seg 400.00,- og det er den jo ikke verdt. Jeg mener den er verdt litt mer enn en 123d, siden besin alltid ligger litt høyere i pris ny sammenlignet med tilsvarende med diesel.

Ihvertfall min erfaring når jeg har sett på nypriser på BMW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du faktisk en til salgs her til lands godt innenfor budsjettet ditt, men dessverre er det helt feil girkasse i en slik bil etter min mening. Utstyret er heller ikke noe å skryte av, men bilen er kjørt lite, og ser pen ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har faktisk fått med meg den.

Og jeg er enig med deg i at den har feil girkasse. Det største ankepunktet jeg har mot den bilen er mangelen på ordentlige sportsseter. Ikke skjønner jeg hvordan en såkalt entusiast kan kjøpe seg en bil med 218hk for så å ikke ha ordentlige sportsseter.

Men det viser jo bare at det er mulig. For min del kan bilen godt være 1 år eldre og ha gått 100k lenger, for det er jo fortsatt ikke unormalt langt kontra alder.

Heller en bil som har gått lenger enn det der og med mer utstyr.

Det er jo mulig at en bilforretning kan finne en bil til meg i utlandet innenfor budsjettet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sportsseter kan du få kjøpe billig av meg. :D

Jeg tror fortsatt det lar seg gjøre å få importert en slik bil her til landet innenfor ditt budsjett, men det er godt mulig du må til med alternativ beregning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh.. Er det du som har de setene som er på Finn.no? :P

Men når jeg kjøper en bil til godt over 200.000,-, så må jeg ærlig innrømme at jeg er ikke spesielt gira på å måtte gjøre en hel masse med den med en gang for at jeg i det hele tatt skal kunne nyte bilen.

Det er mye ekstrautstyr jeg kan leve uten, sportseter er IKKE en av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kan nok stemme det. :)

Jeg er enig, nå har forøvrig ikke jeg så mye imot å ettermontere ting, men jeg syntes den der var litt for lite ustyrt, og savner primært xenon-lys, sportsseter og M-pakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er helt enig i at det var litt lite utstyr og alle de 3 tingene du nevner er noe jeg nesten forventer skal være på en slik bil fra dette årstallet.

Skulle ikke vært lov å levere bilene uten de 3 tingene som standard spør du meg. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...