Gå til innhold

Nybilen, E39 528 :)

Anbefalte innlegg

Etter å ha trålet finn for e39'er, falt endelig valget på denne her. En 97 528ia. Bilen har rullet 270.000 så noe småplukk er det, men fullt servicehefte, kun 3 eiere og lite rust :) Fikk bilen på naftest før kjøp, hvor det blant annet ble avdekket feil med lambda og vanos "mekanisk feil" på diagnose. Regner med at det er disse o-ringene og pakningene i vanosen som må byttes?

Ellers så har bilen den velkjente pixelfeilen i instrumentpanelet. Tenkte å bestille kit fra pixelfix.net

Har allerede kjørt over 1500km med bilen på to dager  :grin: 

post-49479-0-22950000-1401610835_thumb.j
Tenkte å bytte til faceliftlyktene fra hella. Bilen har xenon, men følte ikke for å betale nesten 10k for xenon lykter, så da blir det vel halogen.

post-49479-0-25702300-1401610844_thumb.j

post-49479-0-36914300-1401610859_thumb.j
Ikke førstevalget når det kommer til farge på interiør, men helt ok! Trelistene skal bort. Hvis noen har å selge, er det meste av interesse  :D 

post-49479-0-33392700-1401610872_thumb.j
Stor navi. Noen som vet hvilket merke dette er? Kanskje bare noe kinagreier?
post-49479-0-54347300-1401610891_thumb.j

post-49479-0-38758100-1401610906_thumb.j

Skinnsetene så ut til å aldri vært behandlet før. Har sett litt på Swisswax sin leather care cit. Erfaringer? 

post-49479-0-48199300-1401612319_thumb.j
Ganske uleselig!  :wacko: 

post-49479-0-98891900-1401612436_thumb.j
Da jeg var kommet halvveis på hjemturen la jeg merke til en hyle/kvine lyd fra motoren når bilen står i ro. Høres ut som den kommer helt fremst fra motoren, og kan minne om en reim lyd. Lyden forsvinner når jeg begynner å kjøre, men kommer med en gang jeg stopper. Den blir også sterkere hvis jeg setter bilen i drive eller revers iforhold til om den står i park. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Har ikke skjedd alt for mye her. Men har fått byttet kabelen i speedometeret slik at det går an å se hva som står i kjørecomputeren :)

post-49479-0-43462000-1402944155_thumb.j

Men mangler lys bak triptelleren. På bildet ser det helt svart ut, men man kan se det, det er bare ikke opplyst. Er det noe pære bak der som kan ha gått? 

Ellers skal jeg bytte lambdaene i morgen :) Venter på faceliftlykter og nye interiørlister :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikset panseret. Var den låsen på høyresiden på panseret som var skrudd for langt ned. Skrudde den opp og nå har jeg ikke problemer med å åpne lengre :) har foreløpig sprayet setene med vask fra autoglym og deretter conditioner fra turtlewax. Synes ikke det ble så mye forskjell. Mulig jeg må gå over flere omganger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått fikset den lyden nei. Prøvde å spraye på sånn reimspray altså gummifornyer for å høre om lyden endra seg, mem var ikke nå forskjell. Mulig der er noe lager i de reimhjulene som er gåen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med lykter fra DEPO og bygge om Angel Eyes til LED? Man få faktisk hellysende ringer nøyaktig designa til DEPO på ebay. Har gjort det på mine og kom fram til at det ble det mest fornuftige siden frontlyktene fra Hella med xenon koster skjorta og vell så det.

Hella lykter bak må du skaffe ja :D Desidert penest og man ser tydelig forskjell på lyktene du har nå og orginale facelift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reef89; Takk for det! :) Var egentlig det jeg trodde. Virker litt jalla kina greier. I går kom det plutselig opp et vindu mitt på skjermen der det sto noe med kinesisk skrift :P Synes og menyene er rotete og ulogiske. Mulig det er verdt å bytte til Original dynavin? Er det det BMW ble levert med? Hvilken spiller anbefaler folk? :)

Mantis: Fikk kjøpt original hella AE med xenon brukt så det ble ikke så ille prismessig. Ang baklyktene frister det litt med originale Hella ja! Men som du ser på et av bildene er det et ganske stort sår i bakfangeren som jeg irriterer meg over hver gang jeg ser det :P Den er heller ikke så fin ellers, med endel riper osv. Så det blir nok ny bakfanger før jeg bytte baklyktene. Så litt på å bestille M5 fanger fra parts24. Noen erfaringer med passform osv til de fangerne? grei kvalitet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...