Gå til innhold

Erfaringer med plastidip-spray på utvendige lister?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en E39 som har utvendige lister med krom. Har lyst på svarte. I stedet for å kjøpe og skifte til shadowline-lister, hvordan er det med plastidip-spray på de? Da kan jeg jo bare kjøpe en sprayboks til 180-200 kroner, maskere rundt listene med teip også spraye dem svarte.. Eller blir det veldig dårlig finish? Noen som har erfaringer med det? Eventuelt med bilder?

Skrevet

Jeg har lagt plastidip på plast lister og krom, jeg opplevde at de ikke satt like godt på krommen men det har jo med måten krommen er behandlet på. Men sånn totalt sett om du ikke står med høyttrykkspyleren rett inntil lista går det nok fint. Bare å legge et litt tykt lagt til slutt og begynne med tynne lag  :beer:

Skrevet

Har gjort dette selv, relativt fornøyd med resultatet. Ta deg god tid og masker skikkelig. 2 ganske tynne lag før du fyller på normalt så går det greit. Sitter godt fast hos meg. Rengjorde listene skikkelig først.

Jeg gjorde tabben ved å spraye for nært, så enkelte plasser kan man på veldig nært hold se at det er litt små klumper.

Skal du få et skikkelig godt resultat hadde jeg dog anbefalt folie av noe slag. 

Skrevet

har aldri plasti dippet lister, men plastidippet krom grillen på e36en jeg hadde. Der tok jeg 5 strøk, hvor 2 av dem var super tynne, og resten normale. Resultatet ble drit bra. Plastidippen holdt seg godt under mitt eie.

Btw: hva du enn gjør - ikke bruk prickbort! Da flasser plasti dippen med en gang

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...