MortenKr Skrevet Juni 5, 2014 Share Skrevet Juni 5, 2014 Jeg kjøpte for litt siden en 2010 modell 530 touring (E61). Denne har Bluetooth telephone, men ikke Bluetooth audio installert. Om dette skyldes at audio ikke var tilgjengelig eller om forrige eier ikke var interessert i det, vet jeg ikke. I følge Bavaria Økern er dette uansett ikke noe å gjøre noe med. Som for meg høres rart ut. Logisk sett burde jo dette bare være en software ting? Bilen har jo både Bluetooth og Audio. Bare ikke sammen. Noen tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juni 5, 2014 Share Skrevet Juni 5, 2014 Det finnes ganske mange tråder om dette fra før. Streaming av musikk gjennom bluetooth var aldri mulig på e61, så Bavaria har i teorien rett. Likevel er det ikke noe problem å ettermontere dette, men du må da bytte ut bluetooth-modulen din med en nyere (combox). Ettersom dette aldri ble levert til disse bilene er det ikke helt rett frem, men det er heller ikke noen avansert operasjon om du setter deg litt inn i det. Hoved"problemet" er kodingen. Alternativt kan du montere uoriginale løsninger, som vil kunne gi deg det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenKr Skrevet Juni 5, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 5, 2014 Jeg er egentlig mest opptatt av å få Spotify i bilen og helst med betjening fra ratt og med låtinfo i display. Jeg har en iPhone 5. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juni 5, 2014 Share Skrevet Juni 5, 2014 Jeg vil anbefale deg å lese gjennom denne tråden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenKr Skrevet Juni 5, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 5, 2014 Linken fra posten din om Y-kabelen står det at Spotify fungerer litt dårlig (viser Loading... For sanger osv). Er det fortsatt et problem tro? Er det bedre med lightning Y-kabel? Hvis man kjører Bluetooth varianten, er Tune2Air noe som funker bra ift Spotify? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juni 5, 2014 Share Skrevet Juni 5, 2014 Det fungerer fint i min bil, men man må starte Spotify manuelt. Begge Lightning-kablene vil fungere likt, og det samme med Tune2Air, da denne i praksis er en trådløs Y-kabel. En annen ting med slike ekstra bluetooth-dingser er at telefoner stort sett kun kan være tilkoblet en ting om gangen, slik at om noen ringer mens du hører på musikk, vil ikke samtalen komme opp på skjermen i bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenKr Skrevet Juni 5, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 5, 2014 Da kjøper jeg en Y-kabel med lightning kontakt. Hvor får jeg raskest og billigst tak i det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juni 5, 2014 Share Skrevet Juni 5, 2014 Raskest er nærmeste BMW-forhandler, til ikke mindre enn 805,-. Billigst vil jeg tro er Koed, men da kommer jo frakt i tillegg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenKr Skrevet Juni 5, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 5, 2014 Ok. Takk for hjelpen!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenKr Skrevet Juni 5, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 5, 2014 I følge Bavari har de ikke Y-kabel med lightning kontakt Får kjøpe det et annet sted. Eller vil det funke med overgang mellom 16-pin og lightning? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juni 5, 2014 Share Skrevet Juni 5, 2014 De hadde på Bavaria i Stavanger i går (første gang jeg har sett det selv), men det hjelper jo ikke deg. Det fungerer fint med overgang, jeg bruker det selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenKr Skrevet Juni 5, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 5, 2014 Ok. Takk igjen for svar. Blir spennende å prøve! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå