joergenw Skrevet Juni 7, 2014 Share Skrevet Juni 7, 2014 var på biltur for et par dager siden med min 120d. det var varmt ute (25-26 grader) og jeg hadde kjørt litt aktivt (akset litt ekstra ut av svinger og på småstrekninger osv) da jeg kjørte inni en tunnel å skulle akselerere så kuttet bilen plutselig å yte noe. om jeg trykte gasspedalen inn så begynte den bare å nykke å hoppe. svingte inn på en liten møteplass (smal tunnel) satt bilen i fri, prøvde å ruse den, men den nektet å varve mer enn ca 3500 rpm. bilen gikk helt normalt på tomgang (uten gasspedal inne) ingen ulyder ellers.. klarte å kjøre videre, forsiktig, men når jeg nesten var gjennom var bilen plutselig gulle god.. har ikke fått sjekket feilkoder, da det antakelig kan være mulig å finne ut hva som skjedde gjennom dem, men har en liten teori (må nevnes at jeg IKKE er noe motor/bilguru!) om at det kan ha vært temperaturforskjell/oksygenmetning som kan ha hatt skyld? det var 8 grader inni tunnellen, 26 grader ute... noen som har vært borti lignende? bilen er forresten chippet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Juni 7, 2014 Share Skrevet Juni 7, 2014 Neppe, ta diagnose du, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rimol1993 Skrevet Juni 7, 2014 Share Skrevet Juni 7, 2014 Et lite hint av nødmodus kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joergenw Skrevet Juni 8, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 8, 2014 snakket med noen litt bilkyndige å de mente det kunne vært høy luftfuktighet som kunne ha skylden.. en som hadde opplevd samme oppførsel på en dieselbil da han hadde stått parkert rett på utsiden av en vaskehall, å fått masse av den vanndampen på bilen og antakelig da inn i luftfilteret. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Juni 8, 2014 Share Skrevet Juni 8, 2014 Lite sannsynlig. En bil er ikke en overfølsom dramaqueen. Hpi reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benjamin Kristiansen Skrevet Juni 17, 2014 Share Skrevet Juni 17, 2014 kan være regenerering på partikkelfilteret ? eller har du funnet ut grunnen kansje ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå