Gå til innhold

bmw 120d underlig oppførsel

joergenw
 Share

Anbefalte innlegg

var på biltur for et par dager siden med min 120d. det var varmt ute (25-26 grader) og jeg hadde kjørt litt aktivt (akset litt ekstra ut av svinger og på småstrekninger osv) da jeg kjørte inni en tunnel å skulle akselerere så kuttet bilen plutselig å yte noe. om jeg trykte gasspedalen inn så begynte den bare å nykke å hoppe. svingte inn på en liten møteplass (smal tunnel) satt bilen i fri, prøvde å ruse den, men den nektet å varve mer enn ca 3500 rpm. bilen gikk helt normalt på tomgang (uten gasspedal inne) ingen ulyder ellers.. klarte å kjøre videre, forsiktig, men når jeg nesten var gjennom var bilen plutselig gulle god.. 

har ikke fått sjekket feilkoder, da det antakelig kan være mulig å finne ut hva som skjedde gjennom dem, men har en liten teori (må nevnes at jeg IKKE er noe motor/bilguru!) om at det kan ha vært temperaturforskjell/oksygenmetning som kan ha hatt skyld? det var 8 grader inni tunnellen, 26 grader ute... 

noen som har vært borti lignende? bilen er forresten chippet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakket med noen litt bilkyndige å de mente det kunne vært høy luftfuktighet som kunne ha skylden.. en som hadde opplevd samme oppførsel på en dieselbil da han hadde stått parkert rett på utsiden av en vaskehall, å fått masse av den vanndampen på bilen og antakelig da inn i luftfilteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...