Teutonius Skrevet Juni 8, 2014 Share Skrevet Juni 8, 2014 Hei, Jeg legger merke til at når jeg starter bilen, at venstre xenon-lys ikke alltid slår seg på. Da er det bare den på høyre siden som lyser, samtidig som jeg får en melding på dashboardet at det er noe galt med nærlyset mitt. Vanligvis, hvis jeg prøver å slå på lyset av og på 1-3 ganger, så får jeg den til å lyse og den får til slutt tilnærmet samme farge som den andre lampen som funker fint. Hva kan det være galt her? Er det lyspæren eller noe av elektronikken som styrer pæren? (Jeg vet ikke helt hva slags elektronikk det er, så gjerne utdyp hvis det kan være det). Bil: E39 fra 1999 (pre-facelift) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
warg Skrevet Juni 8, 2014 Share Skrevet Juni 8, 2014 Du kan prøve å bytte plass på pærene og se om problemet forflytter seg gjør det, bytt pære. Viss ikke er det nok dårlig kontakt eller en ballast som begynner å ta kvelden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teutonius Skrevet Juni 11, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 11, 2014 Takk, det var et basic men godt triks, som jeg ikke hadde tenkt på. Jeg har reservepærer som jeg kan putte i dersom problemet viser seg å flytte side. Ballast, er det en dyr ting å bytte eller snakker vi om en del som koster maks noen hundrelapper? Jeg tror ikke jeg har sett enn sånn før (og føler meg litt dum nå). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
warg Skrevet Juni 11, 2014 Share Skrevet Juni 11, 2014 Ballasten er svindyr i forhold til xenon pærene, jeg bestille nettopp en ballast til min E90. GS skulle ha 4500kr for 1stk, så jeg bestillte den heller fra Koed for 2500kr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teutonius Skrevet Juni 13, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 13, 2014 Hmm, jeg fant ballaster mellom 1500-3500 på Koed. Og på Ebay fant jeg denne fra Hella: http://bit.ly/1mRRdIH til ca kr 670 (inkl frakt, eks fortolling/moms). Litt av en forskjell der... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå