Gå til innhold

Lite spm ang en forsikringssak, hva har jeg krav på?


julseth325
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, ble påkjørt bakfra den 1 juni, politiet ankom stedet og rapporten ble etterhvert ferdig, det er helt klart at det er hans skyld siden jeg sto i ro og skulle svinge av til venstre inn på en annen vei.

Møtte han dagen etter og vi begge skrev skademeldingsskjema og sendte til hvert vårt forsikringsselskap.

 

Men fikk høre av mitt forsikringsselskap IF at iomed at jeg hadde delkasko og det var motpartens sin feil, så skulle ikke jeg ha noen kontakt med IF, jeg skulle kun snakke med motpartens forsikringsselskap.

 

Ringte 6 juni  til mitt forsikringsselskap og hans, mitt selskap har fått min skademeldningsskjema men motpartens forsikringsselskap hadde ikke mottatt noe.. ringte idag igjen for å høre om de hadde fått noe men ikke noe ennda heller.. Jeg er en person med DÅRLIG tålmodighet, bare så det er sakt.

 

Litt rart synes jeg for vi sendte fra samme poststed og sammtidig.

 

Takstmann har vært å sett på skadene på bilen.

 

Har jeg krav på noe ?

 

Måtte jo til legesjekk og røntgen etter påkjørselen for å være sikker og i tilfelle noe skulle skje senere, regner med at det er motpartens forsikringsselskap som tar på seg disse utgiftene også mtp at det er hans skyld ?

 

Tusen takk på forhånd for alle svar!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal forholde deg til ditt forsikringsselskap.

Du har tross alt betalt dem masse penger hvert år, nettopp for å være dekket mot slikt

 

 

Du har fått takst på bilen?

 

- Er den kjørbar? (evt er baklykter ok?)

 

 

Det du gjør hvis den IKKE er kjørbar, er å ta kontakt med ditt forsikringsselskap igjen, forklar at bilen ikke er kjørbar og vis til taksten du har fått utført, KREV at det blir fortgang i sakene her!

 

Hvis den er kjørbar er det ikke så farlig, men purr på ditt forsikringsselskap MINIMUM 2 ganger i uken, sørg for at det er litt press på dem

 

 

 

Leiebil dekkes jo selvfølgelig ikke, med mindre du kan få dokumtentert fra arbeidsgiver at du trenger bilen i arbeid (reise til og fra teller IKKE)

 

Send inn kvitteringer fra sykehus/ambulanse, send inn taksten og evt samtidig om du ønsker pengene eller skaden utbedret

 

 

 

 

 

Jeg fikk min f31 bulket for noen uker tilbake, og da tok det totalt 2 uker og 1 dag fra skademelding var sendt inn, til bilen var ferdig hos lakkerer

(jeg fikk også dekket leiebil fra motpartens forsikringsselskap, nettopp fordi jeg bruker bilen i arbeidet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ang leiebil.

Har dekning for det i din forsikring, skal også motpart dekke det om det ikke er din skyld.

Om du ikke har dekning for det, får du heller ikke noe fra motpart, bortsett fra om du kan dokumentere behovet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke leiebil på del kasko? En har ikke krav på leiebil om en ikke har dette i sin egen dekning. Det vanlige er at ditt forsikringsselskap kjører fullt krav mot motpartens forsikringsselskap, så må de vente på at saken skal ferdigbehandlet hos motpartens forsikringsselskap. Dette kan ta tid. Jeg ble påkjørt med del kasko en gang og måtte vente 6 uker før saken var ferdigbehandlet hos motpartens selskap og oppgjøret kom. Ved kasko reparerer ditt selskap bilen og tar diskusjon med motpart i etterkant dersom det drøyer. Er derfor litt kjipt med del kasko at det kan løpe på en del ventetid.

 

Er nok riktig det ditt selskap sier at du må purre motpartens selskap, men som forsikringsselskap burde de bidra til å purre siden du er deres kunde. Om ikke hadde ikke jeg vært veldig fornøyd med servicen for å si det sånn.

 

Som nevnt ovenfor kan ditt selskap overkjøre motparten dersom de ikke gir svar innen rimelig tid. Hva fristen på dette er vet jeg ikke, men tror det er 6 eller 8 uker.

 

Det er uansett dessverre bare å smøre seg med tålmodighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...