Gå til innhold

M52B25 hjelp


-Jørn-
 Share

Anbefalte innlegg

Min M50B25 ruser seg også kun på kaldstart, opp til ca 1500rpm, men dette varer i ca 20-30 sek før den roer seg. Skjer nesten hver gang jeg kaldstarter motoren, men når det er kaldt i luften (3-4 grader og nedover) så skjer det heller sjeldent. Har sjekket falskluft, renset tomgangsregulator, men ingen forskjell. Rare greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare den automatiske choken, skal være slik i begynnelsen.

 

Hvor lenge skal dette vare? Kan ikke huske og ha hørt om andre tilfeller der det varer så lenge som med meg :P Trådstarter sier selv det varer bare noen sekunder, så renger med det ikke varer fult like lenge som med meg. Og hvorfor slår ikke choken inn når det er kaldt ute? Noen idé her?

 

Sorry for at jeg kapret tråden totalt xD Er bare ganske nysgjerrig på dette, da det irriterer meg veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Min 97 M52B28 ruser seg også opp til ca 2000 omdreininger ved kaldstart og synker i løpet av 2-3 sekunder ned til normal tomgang og roer seg der. Den ruser seg ikke opp ved oppstart ved driftstemperatur. Undres også på om dette virkelig er normalt..  

 

Det er normalt ja. På kald motor gir tempgivern beskjed om at det behøves mer bensin til for å starte, på varm motor behøves ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min M50B25 ruser seg også kun på kaldstart, opp til ca 1500rpm, men dette varer i ca 20-30 sek før den roer seg. Skjer nesten hver gang jeg kaldstarter motoren, men når det er kaldt i luften (3-4 grader og nedover) så skjer det heller sjeldent. Har sjekket falskluft, renset tomgangsregulator, men ingen forskjell. Rare greier.

Motoren skal ruse ved kaldstart. Alle biler gjør det, 12-1500rpm de første 20 sekundene er grunnet høyere bensinmengde ved kaldstart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge skal dette vare? Kan ikke huske og ha hørt om andre tilfeller der det varer så lenge som med meg :P Trådstarter sier selv det varer bare noen sekunder, så renger med det ikke varer fult like lenge som med meg. Og hvorfor slår ikke choken inn når det er kaldt ute? Noen idé her?

 

Sorry for at jeg kapret tråden totalt xD Er bare ganske nysgjerrig på dette, da det irriterer meg veldig.

Choken slår jo inn under kaldstart, det er jo derfor motoren ruser når den er kald. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Choken slår jo inn under kaldstart, det er jo derfor motoren ruser når den er kald. 

 

Det finnes ikke Choke på ett innsprøytingsystem.

 

Turtallet går litt opp ved kaldstart men 2000rpm er litt mye, selv om min gjerne går opp på 2-2500 ved kaldstart men den var ikke sånn før jeg byttet til en omprogrammert hjerne i forbindelse med M50 manifolden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ikke Choke på ett innsprøytingsystem.

 

Turtallet går litt opp ved kaldstart men 2000rpm er litt mye, selv om min gjerne går opp på 2-2500 ved kaldstart men den var ikke sånn før jeg byttet til en omprogrammert hjerne i forbindelse med M50 manifolden.

Hehe, nei ingen god gammeldags "choke" finnes på innsprøytning. Men, når motor er kald så sendes det jo signal fra tempgiver til hjerne at det behøves mer bensin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer at motor får mer bensin når den er kald. Motoren går rikt helt til lamdasondene er blitt varme og begynner å virke. Men den skal ikke ligge på rundt 2000 i flere sekunder, det kan skyldes at tomgangsregulatoren som sitter under innsuget kan være skitten og at den ikke "flyter" slik den skal.

 

Veivhusventilasjonen er også noe som kan "lure" tomgangen. Denne må puste bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...