Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Jeg har en E46 2.0D 1999 mod.

Problemet er at når jeg kommer på '' kicket '', rundt 2000 rpm, jobber turboen i ca 2 sek, så mister jeg alt av turbo trykk før den igjenn begynner å lade.

Kan dette ha noe med luftmassemåleren og gjøre?

Takk for svar :)

Endret av Sjøbuse
Endret topic. Les forumsregel 3!
Skrevet

Antagelig slipper wastegate for tidlig eller det er en lekkasje i rørene et sted når du når et visst trykk. Ville sjekket alle rørene først. Det kan jo være en del forskjellige ting så du bør se etter flere symptomer. Det kan jo og være andre ting enn turboen.

• 3 weeks later...
Skrevet

Eg har samme problemet på min 2001 320d... Har bytta turbo (med wastegate) og alt av filtrer. INPA viser for høg verdi på luftmasse, så eg bytta luftmasse måler med en brukt på koed. Den viser stort sett det samme for høye verdiene. 

Skrevet

Jeg har også bytter wastegate, sjekket at det ikke kommer inn noe falskluft samt byttet lmm uten hell.

Skjønner ikke hva det kan være fornoe..

Skrevet

i mitt tilfelle er de verst når eg flater pedalen og turtallet er i område av 2000.. Viss eg fortsatt holder pedalen i bunn så virker det som den slår inn igjen på ca. 3000 omd.

Skrevet

Til meg skjer dette hvis jeg har fullt gasspådrag, i det jeg har maks ladetrykk. Da mister jeg alt av trykk før den begynner og lade igjenn, men da virker det som om den aldri kommer opp på maks trykk igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...