s.byggmore Skrevet Juni 25, 2014 Skrevet Juni 25, 2014 Hei. Jeg bare lurer på om noen kan hjelpe meg mht hva jeg skal gjøre når egr ventil er "tett" (såkalt koksing) Jeg er nylig blitt bmw eier, og har ikke så god peiling. Ken blir fortalt av verksted at innsugmanefoil og egr ventil må byttes. Samt at motoren må ha en rens inkl oljeskift. En kostnad på ca.25000 kr
Otis Skrevet Juni 25, 2014 Skrevet Juni 25, 2014 Egr ventil som er tett kan renses likeså med innsug. Dog så vil nok ikke verksted gjøre det, men heller skifte delene. På min gamle e39 var det samme problem og da renset jeg bare Egr og kjørte uten, noe du ikke kan gjøre på din uten å få feilmelding, så ble det gradvis bedre.
s.byggmore Skrevet Juni 25, 2014 Forfatter Skrevet Juni 25, 2014 Kan det føre til Motor havari? Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk
Otis Skrevet Juni 25, 2014 Skrevet Juni 25, 2014 Tja. Det kan vel kanskje det. Men så lenge du skifter olje til rett intervall, helst kortere enn hva bilen vil selv, så tror jeg ikke at det er det som stopper bilen. Det kan vel i ekstreme tilfeller komme så mye koks i oljen at det stopper oljetilførsel på vitale komponenter. Kanskje noen andre kan komme med litt mer rundt dette?
s.byggmore Skrevet Juni 25, 2014 Forfatter Skrevet Juni 25, 2014 Olje skiftes ved vær 9000km. Og det som ble sagt er at spjell på egr ventil skulle smuldre opp og kunne da fyke videre inn i motor. Og vips så hadde mann ett havari. For meg høres dette veldig rart ut. Men har nå bestilt ny egr og rens av innsugmanefoil. Så da håper jeg at det blir slutt på at bokseren blir til tanga
BRIO Skrevet Juni 25, 2014 Skrevet Juni 25, 2014 Nå er ikke jeg ekspert på dette, men jeg har selv holdt på med litt av disse tingrne i vinter på min 525D. Det høres ut som om de blander litt mellom egr og swirl flaps her. Så vidt jeg vet kan ikke spjell i egr ventil løsne slik du skriver de sa. På Swirl flaps, som står i innsuget, kan dette skje. Her anbefaler mange å fjerne swirlflaps og sette inn blendingsplater i stedet. Egr ventil vil vel så vidt jeg vet slutte å virke pga koksing og da slippe mer eller mindre eksos tilbake på innsugsmanifoilen alt etter hvordan den kiler seg. TRF-racing kan mye om dette
s.byggmore Skrevet Juni 30, 2014 Forfatter Skrevet Juni 30, 2014 Tok rett og slett å bytta innsugmanefoil og egr ventil. Samt tilsetting (rens) i drivstoffet. Så nå går bilen så det suser
heltnypåbmw Skrevet Juli 2, 2014 Skrevet Juli 2, 2014 Bra du fikk ordna, var en del sot der kan man si
s.byggmore Skrevet Juli 2, 2014 Forfatter Skrevet Juli 2, 2014 Tørr ikje tenke på hva som kunne hent om dette drog seg inn i motoren
k.p Skrevet Juli 19, 2016 Skrevet Juli 19, 2016 Sitér Hei. Hvilke symptomer fikk du som gjor at du merket egr problemet?
uglefossen Skrevet Juli 20, 2016 Skrevet Juli 20, 2016 Var i fjor sommer på langtur nedover i Europa med min 520 F10. Når jeg vasket bilen etter hjemkomst, syntes jeg at motoren gikk mye hardere på tomgang. Dagen etter fikk jeg varsel om motorfeil mens jeg kjørte. Når jeg startet på nytt var den tungstartet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå