Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er et relativt vanlig problem, spesielt på N47 motoren. Dette vil ikke BMW innrømme selv men det er interne lekkasjer på dette på nettet. Skjønner ikke at han fyren benekter det her i forumet. Uansett, her er litt kilder så kan du gjøre deg en mening opp selv. Dette er særdeles ikke noe vanlig service på en BMW motor. Disse skal ikke ryke og er i utgangspunktet servicefri da de fleste biler skrotes før de er gått 250000 km. Derfor BMW og Merce ikke har vanlig registerrem som på riskokere.

Søk google på (https://www.google.no/search?client=safari&rls=en&q=n47+steuerkette+puma&ie=UTF-8&oe=UTF-8&gfe_rd=cr&ei=fjm8U6mIOsHJYLGEgIgI&gws_rd=ssl)

Det er som regel det øvre kjedet som strekker seg eller i verste fall ryker/hopper av tannhjulet.

Hva i guds navn har en N47 med dette å gjøre? Annet en å forvirre uvitende som søker.

Det har ingenting å denne tråden å gjøre, all den tid det er en helt annen motor. Det er som å dra inn andre bilmerker.

Skrevet

Takker. 

N47, det er diesel? Bilen det er snakk om er en bensin, men det er kanskje samme greiene? 

Pussig egentlig, Mercedes har også hatt problemer med dårlige registerkjeder på ganske nye modeller. Jeg kjenner ikke allverden til det, men vet at kjøper man siste generasjon med 4-syl diesel , så bør man sjekke at registerkjedet er byttet. 

Skrevet

Takker.

N47, det er diesel? Bilen det er snakk om er en bensin, men det er kanskje samme greiene?

Pussig egentlig, Mercedes har også hatt problemer med dårlige registerkjeder på ganske nye modeller. Jeg kjenner ikke allverden til det, men vet at kjøper man siste generasjon med 4-syl diesel , så bør man sjekke at registerkjedet er byttet.

N47 er en diesel, og en helt annen motor. Så det har ingenting i tråden her å gjøre. Da kan man ligesågreit dra inn eksempler fra KIA.

Men konklusjonen er jo her, at forhandleren din ikke gjorde jobben riktig. Mtp. at de skulle selvfølgelig søkt BMW om goodwill, når det er ett slikt unormalt problem. Der har Trondsen i Tromsø alltid vært dyktige.

Skrevet

Takk for oppklaring. 

Selv om det ikke er samme motor, så kanskje de deler noe av samme kontruksjonen, og feil som går igjen? Jeg leser tysk greit, men er litt dårlig til å søke, samt at jeg ikke helt vet hvor man leter etter bmw-relatert. Jeg har fortsatt ikke fått svar på om dette er en kjent feil, som nå er rettet med bedre deler, eller om det er satt på akkurat like deler som de som feilet alt for tidlig. Heldigvis har jeg fått bekreftet at det er pappa som står som oppdragsgiver hos BMW, og at det derved er 5 år reklamasjon på jobben som er gjort. 

Skrevet

Takk for oppklaring.

Selv om det ikke er samme motor, så kanskje de deler noe av samme kontruksjonen, og feil som går igjen? Jeg leser tysk greit, men er litt dårlig til å søke, samt at jeg ikke helt vet hvor man leter etter bmw-relatert. Jeg har fortsatt ikke fått svar på om dette er en kjent feil, som nå er rettet med bedre deler, eller om det er satt på akkurat like deler som de som feilet alt for tidlig. Heldigvis har jeg fått bekreftet at det er pappa som står som oppdragsgiver hos BMW, og at det derved er 5 år reklamasjon på jobben som er gjort.

Nei, det er en annen konstruksjon.

Etter eierskap av 2 slike biler, fikk man ett greit innblikk i hva som var gjengangere.

Kamsensor, nox-sensor og coiler er gjengangere. Ble bla. Laget ny batch med utbedrede coiler etterhvert.

Nei, registeret er ikke en normal feil på denne motoren. Du er det første eksempelet jeg hører om. Ergo ingen grunn til å bekymre seg mer en du gjør om din egen bil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...