Petter Hval Frydenheim Skrevet Juni 28, 2014 Skrevet Juni 28, 2014 Vært på to steder å tatt diagnose nå. Ingen greier å få kontakt med Grunn modulen(bak hanskerommet) eller styreenheten til luft fjæring el ac/heater enheten. Får ikke luftfjæringa til å virke (kompressoren virker), ac går ikke (lampe lyser), vindu åpning på bak luke virker ikke, setevarme virker ikke. Forslag????
Bayerfun Skrevet Juni 28, 2014 Skrevet Juni 28, 2014 Dette høres ut som et problem med K-bus, evt. gateway til K-bus (IKE/KOMBI). Får du kontakt med noe annet som er koblet til K-bus?
Petter Hval Frydenheim Skrevet Juni 29, 2014 Forfatter Skrevet Juni 29, 2014 For å være helt ærlig så har jeg ikke d minste peil på hva k bus el gateway til k bus er ) får som sagt ikke kontakt med grunnmodul, styre enhet til luft fjæring el ac/heater men styreenheten til pdc kommer vi inn på..
Petter Hval Frydenheim Skrevet Juni 29, 2014 Forfatter Skrevet Juni 29, 2014 Føyer også til at tror jeg fant ut parking heater som sikkert er webasto? Er på k- bus line. (Sto på nett) den sikringa flyr så der er d en kortslutning sikkert. Kan dette være problemet?
Bayerfun Skrevet Juni 29, 2014 Skrevet Juni 29, 2014 Parking heater er Webasto ja. Ikke helt ukjent at denne forårsaker feil på K-bus etter vanninntrengning. Har du mulighet til å koble fra Webasto for å se om det forandrer noe? Alternativet er å koble fra enhetene i bussfordelingsboksen (bak hanskerommet, opp til venstre for GM). K-bus mener jeg skal ha hvit-rød-gul farge, alternativt hvit-grå-gul dersom du har "low"-instrumenter. Hvor holder du til? Kanskje noen her på forumet har mulighet til å hjelpe deg.
Petter Hval Frydenheim Skrevet Juni 29, 2014 Forfatter Skrevet Juni 29, 2014 På grunn modulen står det low. Så det er sikkert low system. Ja kan sikkert prøve å koble ut den. Mn skal jeg koble fra et stik på selve webastoen da. Hvor sitter dn hen forresten. D er jo så tett oppi der så det hadde vært fint å vist. Bilen står på jobben i drammen.. hvis noen hadde kunnet d hadde vært helt konge
Bayerfun Skrevet Juni 29, 2014 Skrevet Juni 29, 2014 Ok, da er det nok et low-system ja. Det er noen forskjeller mellom high og low-systemene når det kommer til K-bus. Webastoen sitter bak venstre hjulbue foran, du må ta av innerskjermen for å komme til. Vet ikke om det er enklest å komme til her eller om du orker å koble fra én og én bak hanskerommet, men det får du vurdere. Selv pleier jeg å ta ut hanskerommet for å komme til baki der, men det er trangt nok da også.. Drammen er nok litt langt unna for meg, men se i diagnosetråden om det er noen i nærheten som kanskje kan hjelpe deg. Dette dokumentet er suverent for å få en oversikt over systemene på E38/E39 http://www.e38.org/bussystem.pdf
Petter Hval Frydenheim Skrevet Juli 1, 2014 Forfatter Skrevet Juli 1, 2014 Update. Funnet feilen på kommunikasjons problemet mellom styrenhetene .. Endelig.. Webastoen lå å kortslutta og ødela.. Koblet ut å vips borte. "Så var det nivå regulering innaktiv " problemet = løst.. Fikk ingen koder på diagnose. Så jeg plukket av hjul begge sider å fikk se at armen fra potmeteret (sensor)på H.side sto vinklet innover i stedet for utover så potmeteret ikke fikk jobbet innenfor "rangen" sin. Flott det... Så da må jeg sjekke ut webastoen å se hva som har skjedd der.. Puhh
Bayerfun Skrevet Juli 1, 2014 Skrevet Juli 1, 2014 Så bra! Da er du et stort steg på vei videre Når det gjelder webastoen, så er det nok vann i elektronikken som har ført til litt mindre koselig korrosjon. Har ikke åpnet opp for å sjekke en slik selv, men jeg vet at det ikke er et ukjent problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå