Team leader Skrevet Juli 1, 2014 Share Skrevet Juli 1, 2014 Hallo folkens=) Har en 730 der jeg sliter litt med å finne feilen. Setter bilen i gir og gir full gass, men det går en par tre sekunder før den reagerer å kommer for fult. Nå er den slik at om man feks ligger i andre gir å gir full gass skjer det ometrent ingenting, men om man trør forsiktig på gassen kommer den for fullt??? Var feilkode på laddetrykksventilen men det var hull i vacumslangen til vacumklokka så denne er fikset å bilen ble bedre men ikke i orden. Litt kjedelig dette da jeg har solgt bilen å vil jo ikke at ny eier skal plages med den. Så tar imot alle forslag med takk=) Øyvind Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bayerfun Skrevet Juli 2, 2014 Share Skrevet Juli 2, 2014 Hei, Litt vanskelig å pinpointe uten at det foreligger noen diagnoseresultater, men det første jeg ville ha sjekket var luftmengdemåler. Forsøk å koble den fra og se hvordan den oppfører seg da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Team leader Skrevet Juli 2, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 2, 2014 Hei, Litt vanskelig å pinpointe uten at det foreligger noen diagnoseresultater, men det første jeg ville ha sjekket var luftmengdemåler. Forsøk å koble den fra og se hvordan den oppfører seg da. Skal lese den av i morgen å se hva jeg finner, men skal prøve å kobble vekk lmm å se om den blir bedre da. Takker for kjapt svar=) Øyvind Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Team leader Skrevet Juli 3, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 3, 2014 Da er feilkoden avlest å det som var der var kode 4530 Boost Pressure Actuator - Regulation Pressure too Low. Er dette ventilen som styrer vacumet til wastegateklokka eller??? Nappet ut mll å da ble bilen betydeligere kjappere å ga mere effekt + at 4530 koden forsvant å kom opp med at lmm ikke hadde kontakt. Men pluteselig var 4530 koden tilbake å bilen hadde mye mindre effekt på nytt igjen så nå skjønner jeg ingenting!!! Noen kloke hoder som kan hjelpe meg ut hær??? Takk på forhånd=) Øyvind Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bayerfun Skrevet Juli 3, 2014 Share Skrevet Juli 3, 2014 Det høres fortsatt ut som at du bør bytte LMM, men for å være sikker kan du sammenligne specified value og actual value på luftmengdemåleren (mener det går med INPA, hvis ikke så får du se i DIS). 4530-koden kan være et resultat av dette, men sjekk i diesel-tråden om du kan finne noen bedre svar. I E65 har jeg kun svare for til M57TU2D30 som er en oppdatert utgave av den du har, så det kan være en del forskjeller jeg ikke kjenner til. Jeg regner med at du også har en VNT-turbo, så wastegate har du ikke. Edit: MAP-sensor er også noe som klinger langt baki hodet mitt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Team leader Skrevet Juli 3, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 3, 2014 Det høres fortsatt ut som at du bør bytte LMM, men for å være sikker kan du sammenligne specified value og actual value på luftmengdemåleren (mener det går med INPA, hvis ikke så får du se i DIS). 4530-koden kan være et resultat av dette, men sjekk i diesel-tråden om du kan finne noen bedre svar. I E65 har jeg kun svare for til M57TU2D30 som er en oppdatert utgave av den du har, så det kan være en del forskjeller jeg ikke kjenner til. Jeg regner med at du også har en VNT-turbo, så wastegate har du ikke. Edit: MAP-sensor er også noe som klinger langt baki hodet mitt. Skal prøve med en annen lmm ja. Har du noen peiling på hvor denne mapsensoren kan sitte på denne??? Er en vnt turbo ja, bare jeg som blander litt hær du siden det er vacumklokke på den=) Har desverre ikke noe profram der vi kan lese av verdiene på lmm. Tusen takk for kjapt svar=) Øyvind Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bayerfun Skrevet Juli 4, 2014 Share Skrevet Juli 4, 2014 MAP-sensoren sitter i bakkant av innsuget. Kan hende det kan være lurt å rense denne, men ikke pirk i den så den blir ødelagt. Synd du ikke har noen av de nevnte programmene, dette kunne ha hjulpet deg en del i feilsøkingen. Er det kanskje noen i nærheten av deg som har dette? Du skriver ikke hvor du bor, men ut fra signaturen din med snøscootere så antar jeg at det er et stykke nord? Ta en kikk i diagnosetråden, der er er det en liste over folk som kan ta diagnose. Kan det være noe kluss med tuningen din som forårsaker dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Team leader Skrevet Juli 6, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 6, 2014 MAP-sensoren sitter i bakkant av innsuget. Kan hende det kan være lurt å rense denne, men ikke pirk i den så den blir ødelagt. Synd du ikke har noen av de nevnte programmene, dette kunne ha hjulpet deg en del i feilsøkingen. Er det kanskje noen i nærheten av deg som har dette? Du skriver ikke hvor du bor, men ut fra signaturen din med snøscootere så antar jeg at det er et stykke nord? Ta en kikk i diagnosetråden, der er er det en liste over folk som kan ta diagnose. Kan det være noe kluss med tuningen din som forårsaker dette? Fant map sensoren på etk=) Bor i Hammerfest å hær er desverre ingen som har noe skikkelig avansert feilsøkingsutstyr bortsett fra en kompis som driver bilverksted og der får jeg låne Borsch kts 550 utstyret som iallefall har hjulpet meg en del på vei=) Den er ikke tunet nå, la inn originalfila for å utelukke at det var noe feil med tuningfilen=) Øyvind Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Team leader Skrevet Juli 9, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 9, 2014 Den lmm og mapsensoren jeg hadde tilgjengelig passet selvfølgelig ikke. Tok av mapsensoren å rengjorde den. Monterte sammen å ut å teste. Akkurat likedan som den var, treg i starten for så å komme for fullt etterhvert. Nappet ut lmm å ble en tanke kjappere, men ryker svart så det holder da. Begynner å bli fri for forslag selv nå, men vurderer å bestille ny lmm bare for å utelukke den. Noen kloke hoder som vet hvilke symtomer man får om lmm er deffekt eller dårlig??? Øyvind Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Juli 9, 2014 Share Skrevet Juli 9, 2014 Jeg kjører for tiden med defekt LMM på min E39 530D. Bilen føles svak med dårlig respons på lave turtall og den nøler når jeg gir gass. Holdt på å bli påkjørt da jeg skulle skynde meg ut på en forkjørsvei fordi det føles som om det er en tidsforsinkelse på gasspedalen. Jeg bestilte ny her: http://www.maf-shop.com/ Bosch OEM. 1010,- med frakt + eventuell norsk moms Team leader reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Team leader Skrevet Juli 9, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 9, 2014 Jeg kjører for tiden med defekt LMM på min E39 530D. Bilen føles svak med dårlig respons på lave turtall og den nøler når jeg gir gass. Holdt på å bli påkjørt da jeg skulle skynde meg ut på en forkjørsvei fordi det føles som om det er en tidsforsinkelse på gasspedalen. Jeg bestilte ny her: http://www.maf-shop.com/ Bosch OEM. 1010,- med frakt + eventuell norsk moms Akkurat slik er denne også så da bestiller jeg bare ny lmm å bytter den så satser jeg på at alt er i orden=) Takker for kjappt og hjelpfullt svar=) Øyvind Hpi reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Juli 10, 2014 Share Skrevet Juli 10, 2014 Husk å kjøpe Bmw Oem eller Bosch Oem. Ikke noe Kina/Ebay Pierburg. På den du har finner du sannsynligvis både Bmw stempel og Bosch nummer. Mitt Bosch nummer er 0928 400 468. Er ikke sikkert du har det samme men det skal ligne ihvertfall. Team leader reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Team leader Skrevet Juli 10, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 10, 2014 Husk å kjøpe Bmw Oem eller Bosch Oem. Ikke noe Kina/Ebay Pierburg. På den du har finner du sannsynligvis både Bmw stempel og Bosch nummer. Mitt Bosch nummer er 0928 400 468. Er ikke sikkert du har det samme men det skal ligne ihvertfall. Blir nok en Bosch ja=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Team leader Skrevet Juli 29, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2014 Ny lmm ankommet å montert, men samme feilen enda så da var det bare å hive seg til å starte en seriøs feilsøking. Fant en vacumslange under innsugsmanifolden i bakant av motoren som var knekt å derav ikke vacum nok til å styre reguleringen til turbotrykket så derfor feilkoden kom opp. Byttet denne å bilen går nå som den skal=) Har da en helt ny Bosch lmm med dele nr 0928 400 529 som erstatter iallefall 504 å sikkert flere andre. 1500.- Øyvind Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Juli 29, 2014 Share Skrevet Juli 29, 2014 Godt det ordner seg. Hadde nettopp en runde med vacumslanger selv da jeg manglet inntil 0.5 bar ladetrykk. Fant ingen direkte lekkasjer men de var gamle og råtne så etter å ha bytta alle så var bilen frisk som en fisk etterpå med fullt ladetrykk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå