Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk tak i Tuv til mine Rondell D58 via Google.

Etter mye om og men (måtte få Tuv oversatt til Norsk) fikk jeg disse godkjent i vognkort med 235/40-18 foran og 255/35-18 bak. 8x18 og 10x18.

Hvor lett det er å få felger godkjente varierer dessverre fra en trafikkstasjon til en annen.

Sent from my wife using Telepathy

Hadde også tysk tuv på mine rondell felger, men det var overhode ingen problemer. Han kunne  vel lit tysk han kontrolløren sikkert. :P

Skrevet

Hadde også tysk tuv på mine rondell felger, men det var overhode ingen problemer. Han kunne vel lit tysk han kontrolløren sikkert. :P

Ja, han karen jeg hadde med å gjøre kunne ikke et ord tysk....i tillegg har han en rykte på seg på å være paragrafjeger

Skrevet

Hva slags papirer har du fått fra BMW? BMW gir normalt sett ikke ut noen papirer eller andre bekreftelser på at diverse felgstørrelser er godkjent til den spesifikke bilen. Utifra brukernavnet ditt antar jeg at du har en E39 touring, og denne ble ikke levert med forskjellige bredder foran og bak fra fabrikk.

Jeg importerte en gang en E46 touring M-sport som ved en feil ble oppført kun med like dimensjoner framme og bak i vognkortet ved registrering. Da var BMW veldig behjelpelige med å skrive et brev om at bilen originalt var levert med 7,5" felg framme og 8,5" felg bak. Mulig de var hjelpsomme fordi det gjaldt å dokumentere kun det som var original felgdimensjon på bilen som den ble levert med ny. Pussig E46 touring kom med ulik dim framme og bak, men ikke E39?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...