700hp Skrevet Juli 6, 2014 Skrevet Juli 6, 2014 Er det mulig å software chipe f11 nå eller er det ikke mulig ennå å komme gjennom sperren ? og evnt hva annet kan jeg bruke?
Maxmek Skrevet Juli 7, 2014 Skrevet Juli 7, 2014 Hei, nei det er enda ikke mulig å omprogrammmere de motorene. Ser jo mørkt ut da mange kloke hoder har jobbet med dette siden det kom I 2010/11. Orginal effekt er 258Hk og 560N. Alternativene er BMW Performance Powerkit, 286HK og 600 Nm, da byttes det til større intercooler og forsterkede bremser foran. full garanti. Pris I tyskland ca 19.000,- AC Schnitzer kan levere en ettermontert tuningbox 309Hk og 670Nm, de leverer med TUV papirer og overtar eventuell garanti. Den kobles til flere sensorer enn rimligere boxer. Pris I Tyskland ca 28.000,- Ellers finnes rimligere Powerboxer for ettermontering, men de er det mange som fraråder å bruke da de ikke styrer etter alle parametere. Jeg har ellers ingen erfaring med hvordan de overnevnte alternativene fungerer, men har sjekket opp de mulighetene jeg har kommet over. Sikkert andre som kan uttale seg om det. 700hp reagerte på dette 1
quandt1960 Skrevet Juli 8, 2014 Skrevet Juli 8, 2014 Er det fordi BMW har kryptert hjernen på motoren såpass eller?
FritzP Skrevet Juli 8, 2014 Skrevet Juli 8, 2014 Er det fordi BMW har kryptert hjernen på motoren såpass eller? Såvidt jeg har forstått så kan man lese ut software fra ecu, men problemet er programmering med modifisert fil. Dette har med RSA signatur å gjøre. BMW har nok lagt mye ressurser i å gjøre det vanskelig for chiptunere, og spørsmålet er ikke når, men om det vil komme utstyr som kan ta disse ecu'ene. Hvis man ser 10-12 år tilbake i tid når Bosch EDC16 kom så var det mange som mente at den var "tuningsikker", det tok noen år, så kunne man tune disse også, så tiden vil vise.
700hp Skrevet Juli 9, 2014 Forfatter Skrevet Juli 9, 2014 okey mange takk ja det virker ikke ut som det kommer med det første da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå