Gabz Skrevet Juli 6, 2014 Skrevet Juli 6, 2014 Har en E39 med chrome-lister rundt vinduene. Tenkte å plastidippe de svarte. Er det noe spesiell type plastidip som er anbefalt eller har det lite å si, så jeg kan kjøpe en sprayboks på Torshow eller Parts24, liksom? Og hva burde jeg bruke for å rense listene før jeg plastidipper?
Kristiansan'årn Skrevet Juli 6, 2014 Skrevet Juli 6, 2014 bruk noe som heter siliconfjærner, ellers er torshow veldig bejelpelige med å hjelpe med spørsmål. . al3x reagerte på dette 1
Gabz Skrevet Juli 6, 2014 Forfatter Skrevet Juli 6, 2014 Siliconfjerner skal jeg skaffe meg, også får jeg vel bare spørre de om plastidippen dems. I verste fall er det jo bare å rive det av igjen. Takk for svar!
al3x Skrevet Juli 9, 2014 Skrevet Juli 9, 2014 Jeg har lakert listene rundt vinduene på min E39 touring med plastidip. Brukte silikonfjærner først slik som crabfish190 sier og maskerte og lakerte etterpå. Brukte en tapetkniv å skjærte langs kanten etterpå slik at jeg ikke reiv med meg lakken når jeg tok av maskeringen. Maskerte ca 20cm fra listene og ut på vindu/karroseri. Evt.overspray kan lett vaskes vekk om du tar en svampvadk av bilen når du er ferdig og lakke. Har tørket selvfølgelig. Ble veldig fornøyd med resultatet! Men husk å legg på flere tynne lag for å få det pent. Hvis ikke vil overflaten se veldig "ruglette" ut. Jeg brukte 5-6 tynne lag på mine. Lykke til !
hanzhe Skrevet Juli 9, 2014 Skrevet Juli 9, 2014 Gjorde dette selv, ta det god tid til maskeringen. Bruk lite det første laget (det kommer til å se jævlig ut, ta det med ro), tar du 3-4 runder til. Når du har sprayet siste laget, fjerner du maskeringen før plastidipen har tørket. Det de anbefalte på Dipyourcar@youtube iallfall Fikk greit resultalt da jeg gjorde dette. Men husk å ikke bruk avfetting på de områdene, da forsvinner det og det blir bare elendighet.
hanzhe Skrevet Juli 9, 2014 Skrevet Juli 9, 2014 I godt vær, la det tørke i 15 minutter mellom hvert lag ca. Hvor lang tid alt sammen tar spørs hvor nøye du ønsker å være med maskeringen.
bmwmann24 Skrevet Juli 10, 2014 Skrevet Juli 10, 2014 Hvorfor plastidip? Om det renner av i motorvasken så er det jo lavmål. Vanlig svart matt burde jo være bedre? Funderer selv å gjøre dette med mine kromlister rundt vinduer, men om plastidip blir å falle av ved avfetting så gidder man jo ikke det:p (man avfetter jo taket, så da vil det jo naturligvis renne over lister osv)
Gabz Skrevet Juli 10, 2014 Forfatter Skrevet Juli 10, 2014 For å holde det billig. Hva annet tenker du? Foliering eller vanlig lakkering, er ikke det dyrt? Dessuten er det skummelt å ta av listene rundt vinduer da de virker ganske skjøre.
bmwmann24 Skrevet Juli 10, 2014 Skrevet Juli 10, 2014 Koster vel ikke all verden for vanlig svart lakk heller og det renner ikke av i vaskehallen:p Trenger vel ikke ta av lister for å lakke de heller, på samme sett som plastidipp. Men, gi ut bilder av restultat så får man se hvordan det blir:)
hanzhe Skrevet Juli 10, 2014 Skrevet Juli 10, 2014 verre å angre seg med lakk enn med plastidip da og mer grunnarbeid som må (bør iallfall) gjøres for å unngå sprekker/flassing
bmwmann24 Skrevet Juli 10, 2014 Skrevet Juli 10, 2014 Ja, sånn sett så er jo plastidipp greit. Man MÅ pusse ned og grunne før lakkering av overflater med vanlig lakk.
al3x Skrevet Juli 10, 2014 Skrevet Juli 10, 2014 Har vasket min mange ganger med plastidip på listene. Tåler fint avfettning.
Snowbiz Skrevet Juli 10, 2014 Skrevet Juli 10, 2014 http://www.partsandretards.no/lakk-og-farge/dupli-color-sprayplast/sprayplast-black-glossy Kan evt prøve dette? skal tåle alt av avfetting slik som prickbort og andre petroleumsbaserte avfettinger! Sent from my iPhone using Tapatalk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå