Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har endelig fått levert felg og dekk som er ment som sommerdekk på nybilen (F11 2014).
De medfølgende 18" felgene skal brukes som vinterfelg.

Har selvfølgelig ikke tenkt på at en trenger dekktrykksensor til de nye felgene.
Noen som vet hvor disse kjøpes rimeligst og om disse må "kodes" mot bilen eller om dette er "plug and play"?

Sensorene som fulgte med bilen skal benyttes på vinterdekkene.

Om noen har gode tips til nødløsning ala skum og lignene er det lov å synge ut. Nå har jeg ingenting og ikke noe reservedekk.

• 2 weeks later...
Skrevet

skal vist kodes til bil dette. vi får dette på jobben nå og er faktisk litt usikker på hvordan dette vil fungere. men hs oss ligger vel prisen på 4 sensorer på 1500-2000 kr. husker ikke om dette er pluss eller ink montering :)

Skrevet

Har du mulighet til å sjekke?
GS bildeler skal ha kr 4400,- for 4 stk.
Jæger Sentrum (BMW i Bergen) skal ha kr. 4400,- (jeg fikk tilbud til kr. 3500,-).

Ser også at disse selges på ebay av det som virker som seriøse forhandlere til ca kr. 1000,- for sett med 4 stk.

Uansett mye penger når disse skal byttes når batteriet er dødt og en skal ha til både vinter og sommerdekk....
Jævla EU-regel og teite BMW som har gått vekk fra å ha dette i ABS-systemet :(

Skrevet

snakka med sjefen nå, de koster normalt 3000 kr. er dyre greier detta :P og jeg får sikkert sendt de til bergen, men da må du jo få hjelp til å kode de :) ville kanskje prøvd ebay sett til 1000? funker de, så er det jo veldig greit. kan jo kanskje se etter merket vi selger også som heter: Single TECH TPMS Sensor tror jeg :) Hadde vist også levereingsproblemer til F11 så får ikke tak i før november-ish

Skrevet

Supert....

Lurer på om jeg skal teste Ebay-løsningen....
Med tanke på at dette skal byttes hvert tredje til femte år på 8 dekk er det greit å presse prisen litt. Dumt BMW ikke har dette i ABS-systemet lengre.
Og en får jo ikke EU-godkjent bilen uten disse sensorene på biler fra 2014.
Det koster å være miljøvennlig!

Skrevet

Jeg har ikke dekktrykksensoren på min, kun ABS-systemet som varsler ved endring rulleomkrets ved en punktering.

Du kan ta en titt på amerikanske forum som bimmerpost og bimmerfest, sikkert mer info der siden de har hatt TPMS som standard i flere år.

Skrevet

Fant en forhandler på bimmian.com som selger for kr. 1200,- for komplett sett.
Har sendt de e-post, så får en se hva de skriver.
Vet du noe mer om "parring" mellom sensorer og bilens enhet?

Skrevet

Fant en forhandler på bimmian.com som selger for kr. 1200,- for komplett sett.

Har sendt de e-post, så får en se hva de skriver.

Vet du noe mer om "parring" mellom sensorer og bilens enhet?

Egentlig ikke, men tror ikke du må på verksted.

• 1 month later...
Skrevet

Hei, noen som vet noe mer om dette?

Nærmer seg vinterdekk-kjøp nå.

På min F10, så kan man lese dekktrykk og temperature I IDrive for hvert hjul, så antar man må ha slike dekktrykksensorer for at det skal virke, og sannsyligvis unngå feilmeldinger.

Må man kode dette eller er det Plug&Play??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...