Freakshow Skrevet Juli 10, 2014 Skrevet Juli 10, 2014 Hei folkens, jeg var nettopp å fikk fylt av gass på min E39, det var ikke noe lekkasje eller noen ting, men når jeg får starta opp bilen og sjekk at alt er i orden, så finner jeg ut at den bare blåser kald luft fra kanalene i på dash bordet. Men den blåser glovarmt fra gulv og ved ruten. Prøvde og Google meg litt fram men fant svært lite. Noen som har vært borti dette selv? Eller veit hva som kan være problemet? Takk på forhånd ^^ Sent from my iPhone using Tapatalk
Alpejohn Skrevet Juli 10, 2014 Skrevet Juli 10, 2014 Du har ikke det midterste hjulet på dashen på blå, og varmeapparatet på varmt da? Da vil den blåse uteluft i dysene og varm luft fra registeret..
Freakshow Skrevet Juli 10, 2014 Forfatter Skrevet Juli 10, 2014 Hehe nei, varmeappatatet står på 16 grader på begge sider Sent from my iPhone using Tapatalk
Alpejohn Skrevet Juli 10, 2014 Skrevet Juli 10, 2014 Og hjulet i midten på dysene på dashen står på rødt? Kan jo alltids prøve å banke å vannventilen, tviler på det hjelper, men er jo verdt et forsøkt. Jeg driver av og til og får glovarm luft fra passaskjersiden og iskald fra førersiden. Banker på vannventilen så blir det kaldt på begge sider. Men det kommer da varmt over alt, og ikke bare visse plasser. Er vel kanskje mer sansynelig at et spjeld som henger eller en spjeldmotor som ikke funker hos deg kanskje..
Freakshow Skrevet Juli 10, 2014 Forfatter Skrevet Juli 10, 2014 Neida den i midten står på blå Fikk googla meg litt fram. Noen som mente dette kunne være temperatur varme sensoren til varmeapparats registeret. Sent from my iPhone using Tapatalk
Freakshow Skrevet Juli 10, 2014 Forfatter Skrevet Juli 10, 2014 Hvor er vann ventilen egebtlig? Jeg kan jo alltids prøve Sent from my iPhone using Tapatalk
Alpejohn Skrevet Juli 10, 2014 Skrevet Juli 10, 2014 Den skal stå på rød på dysene, ellers tar du kun luft fra utsiden uten og kjøle den. Står den på rød tar den luft som har gått igjennom varmeapparatet og blitt kjølt ned..
Freakshow Skrevet Juli 10, 2014 Forfatter Skrevet Juli 10, 2014 Skal prøve på det. Men er ledig merkelig fordi den blås kald ac luft når den står på blå Oo Sent from my iPhone using Tapatalk
Alpejohn Skrevet Juli 10, 2014 Skrevet Juli 10, 2014 Sikker på det ikke bare er kald luft utenfra? Om du setter varmeapparatet på +25 grader og setter hjulet på blå skal det fortsatt blåse kaldt (eller tilsvarende temp som er ute).
Freakshow Skrevet Juli 10, 2014 Forfatter Skrevet Juli 10, 2014 Ja er rimelig sikker. Fordi det er grisevarmt her, og jeg får fortsatt kald luft når hg står iro. Men Skal sjekke i morgen Sent from my iPhone using Tapatalk
Alpejohn Skrevet Juli 10, 2014 Skrevet Juli 10, 2014 Hm.. Både på min og faren min sin (henholdsvis 98 og 03 mod) E39 er det sånn man får kald luft utenfra med hjulet på blå, og oppvarmet/nedkjølt luft på rød..
Freakshow Skrevet Juli 10, 2014 Forfatter Skrevet Juli 10, 2014 Ja det er jo sånn det egentlig skal funke! Men var ute og sjekka nå, og hvis jeg skrudde den på rød så kom det varm luft ut av alle ventilene. Då jeg skal prøve å bytte den sensoren. Kanskje det hjelper. Sent from my iPhone using Tapatalk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå