Trsta Skrevet Juli 16, 2014 Skrevet Juli 16, 2014 Hadde en spesiell opplevelse på trafikkstasjonen i Egersund her om dagen. Monterte GS sitt supersport black evolution på min e46 323i 98 mod. Kjørte 1-2 uker og tok hjulstillingskontroll og lysjustering. alt ok og klart for godkjenning i vognkort. Tar turen til Egersund for å få godkjent, men blir fort skuffet. Ved nærmere undersøkelse av kontrolløren viser det seg at det er 2 typer forfjærer til dette settet. Ett opp til 910 kg og ett fra 911-1150 elns (aksellast 905 kg foran i vognkort). Med tanke på at fjærene mine da tåler 6kg for mye, så burde da ikke det vært noe problem tenkte jeg. Kontrolløren hadde andre meninger, og nektet å godkjenne så lenge jeg ikke kunne dokumentere at de "sterkere" fjærene kunne brukes på min bils aksellast. Å be om dokumentasjon fra hans side om at dette var farlig å kjøre med ble møtt med et uforstående blikk. Hadde hatt full forståelse om det var så lite som 1kg for svakt, men her går det andre veien. Har vært i prat med både GS og P&R, og de har aldri hørt om at noen har hatt problemer med godkjenning pga sett tåler for mye. Har andre hatt lignende problemer? eller har jeg vært så heldig og truffet på den verste kranglefanten hos biltilsynet?
TRF Skrevet Juli 16, 2014 Skrevet Juli 16, 2014 At de ikke godkjenner et sett med for hard fjærrate er jo helt innafor det. Ta kontakt med Thundercoil her inne, han har motsatt problem. Kanskje dere blir enige om noe.
Thundercoil Skrevet Juli 16, 2014 Skrevet Juli 16, 2014 Jeg har de som er opptil 910 kg. Så du spurte etter nr på fjærer i min tråd; her er det: RSF 81069
Trsta Skrevet Juli 16, 2014 Forfatter Skrevet Juli 16, 2014 Interessert i å selge fjærene løst? evt bytte mot et mellomlegg? ser det er akkurat samme fjærer i settet, selv om jeg ikke har control+. Fjærene er kjørt ca 1500 km som dine.
Thundercoil Skrevet Juli 16, 2014 Skrevet Juli 16, 2014 Vi kan bytte blankt, der begge betaler hver sin frakt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå