D.Toft Skrevet August 21, 2014 Skrevet August 21, 2014 se etter kabel som er grå med rød stripe, finnes det i stikket?
-Roger- Skrevet August 21, 2014 Skrevet August 21, 2014 se etter kabel som er grå med rød stripe, finnes det i stikket? Nei, det gjør ikke det Jeg har en grå ledning, og den er sort stripe.. (sitter i pin22) Noe som også er merkelig er at når jeg måler alle stikkene med og uten parklys på, så er det ingen forskjell :/
SweetBMW Skrevet August 23, 2014 Skrevet August 23, 2014 Da mangler du en ledning rett og slett. Legg opp fra lcm til instrument.
-Roger- Skrevet August 23, 2014 Skrevet August 23, 2014 Da mangler du en ledning rett og slett. Legg opp fra lcm til instrument. Hva og hvor er lcm? Hvis jeg ikke finner ut av hvilken ledning det er så må jeg vel bare ligge opp ny :/ Men jeg tror ikke det "mangler" en ledning. Bilen ble nok ikke levert uten lys i instrumentet. Det var garantert lys i det som sto i bilen originalt, Og det instrumentet må ha fått spenning til lyset på en annen pin enn nr 7.. Sent from my iPad using Tapatalk HD
SweetBMW Skrevet August 24, 2014 Skrevet August 24, 2014 Mulig det ble altivert over canbus eller noe. Men det skal ikke være det. Lcm er lysmodul. Den sitter bak lysbryteren. Bryteren er en del av lcm -Roger- reagerte på dette 1
-Roger- Skrevet August 26, 2014 Skrevet August 26, 2014 Mulig det ble altivert over canbus eller noe. Men det skal ikke være det. Lcm er lysmodul. Den sitter bak lysbryteren. Bryteren er en del av lcm Tok ut lcm i dag og der er et blått og et brunt stikk... Pin47 er en grå ledning med rød stripe, vet du (sweetbmw) eller noen andre om det er denne som skal inn på pin 7 hos meg?
SweetBMW Skrevet August 27, 2014 Skrevet August 27, 2014 Uten å ha pcen foran meg så mener jeg det er den ja.
-Roger- Skrevet August 27, 2014 Skrevet August 27, 2014 Fiksa det Trekte en ledning fra pin47 i lysmodul til pin7 på instrumentpanelet Kennethe34 og albin reagerte på dette 2
Andreas123 Skrevet August 27, 2014 Forfatter Skrevet August 27, 2014 SÅ BRA! Har ikke fått sjans til å måle noe på min enda. Jeg har hatt ute LCM, den har bare en plugg?
-Roger- Skrevet August 27, 2014 Skrevet August 27, 2014 Det stemmer, men inni den pluggen er det 2 "kontakter" en brun og en blå! Sjekk også om du kan nullstille tripteller og ta instrumentpaneltest! Jeg mistenker litt at der er en koblingsfeil på samme måte med lyset som gjør at jeg ikke kan disse tingene...
Andreas123 Skrevet August 27, 2014 Forfatter Skrevet August 27, 2014 jeg kan nullstille km men har ikke prøvd sånn instrument test.. Kan gjøre det imorgen hvis jeg får tid
SweetBMW Skrevet August 28, 2014 Skrevet August 28, 2014 Det er ingen koblingsfeil på det der. Det er interne kretser på instrumentet som muligjør dette. Ingen eksterne ledninger what so ever. Men det er ofte at de fjærene er knekte inni fordi at du stiller jo klokka med den ene, og hvis du prøver å vri feil så knekker den og da funker den ikke lenger Men Roger, du ser jo du har fått tamper dot f.eks Så veit du det. Jeg er glad for at det funka.
-Roger- Skrevet August 28, 2014 Skrevet August 28, 2014 Ja tamper dot kommer vel automatisk når man bytter instrumentpanel og ikke reell km stand stemmer? Hadde det vært meg som hadde byttet motor i denne bilen hadde jeg ikke byttet instrumentpanelet. Jeg er ikke enig i måten forrige eier tenkte. Han ville ha samme km stand i panelet som motor og bytte derfor over instrumentet fra samme bilen som motoren sto i... Jeg hadde heller beholdt instrumentpanelet og prøvd å dokumentere km stand på motor ve siden av...
Andreas123 Skrevet August 28, 2014 Forfatter Skrevet August 28, 2014 Har det samme problemet ser jeg. Spesielt at det mangler en ledning, lurer på hvordan det andre panelet fikk strøm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå