Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

se etter kabel som er grå med rød stripe, finnes det i stikket?

 

Nei, det gjør ikke det  :-s

Jeg har en grå ledning, og den er sort stripe.. (sitter i pin22)

 

Noe som også er merkelig er at når jeg måler alle stikkene med og uten parklys på, så er det ingen forskjell :/

Skrevet

Da mangler du en ledning rett og slett. Legg opp fra lcm til instrument.

Hva og hvor er lcm?

Hvis jeg ikke finner ut av hvilken ledning det er så må jeg vel bare ligge opp ny :/

Men jeg tror ikke det "mangler" en ledning. Bilen ble nok ikke levert uten lys i instrumentet. Det var garantert lys i det som sto i bilen originalt,

Og det instrumentet må ha fått spenning til lyset på en annen pin enn nr 7..

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Skrevet

Mulig det ble altivert over canbus eller noe. Men det skal ikke være det.

Lcm er lysmodul.

Den sitter bak lysbryteren. Bryteren er en del av lcm

Tok ut lcm i dag og der er et blått og et brunt stikk...

Pin47 er en grå ledning med rød stripe, vet du (sweetbmw) eller noen andre om det er denne som skal inn på pin 7 hos meg?

Postet bilde

Skrevet

Det stemmer, men inni den pluggen er det 2 "kontakter" en brun og en blå!

Sjekk også om du kan nullstille tripteller og ta instrumentpaneltest! Jeg mistenker litt at der er en koblingsfeil på samme måte med lyset som gjør at jeg ikke kan disse tingene...

Skrevet

Det er ingen koblingsfeil på det der. Det er interne kretser på instrumentet som muligjør dette. Ingen eksterne ledninger what so ever.

 

Men det er ofte at de fjærene er knekte inni fordi at du stiller jo klokka med den ene, og hvis du prøver å vri feil så knekker den og da funker den ikke lenger :)

 

 

Men Roger, du ser jo du har fått tamper dot f.eks :) Så veit du det.

 

Jeg er glad for at det funka.

Skrevet

Ja tamper dot kommer vel automatisk når man bytter instrumentpanel og ikke reell km stand stemmer?

Hadde det vært meg som hadde byttet motor i denne bilen hadde jeg ikke byttet instrumentpanelet. Jeg er ikke enig i måten forrige eier tenkte. Han ville ha samme km stand i panelet som motor og bytte derfor over instrumentet fra samme bilen som motoren sto i... Jeg hadde heller beholdt instrumentpanelet og prøvd å dokumentere km stand på motor ve siden av...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...