Gå til innhold

Nøkkel går rundt i tenningslås

tomerik1
 Share

Anbefalte innlegg

Hei har en e39 som jeg ikke fikk slått av tenninga på i stad når jeg kom hjem. Nøkkelen gikk bare rundt. Er det noe spesielt jeg må tenke på når jeg kjøper en ny/brukt tenningslåps? Koding av nøkkel? Ny nøkkel? Et eller annet?

m.v.h

Tom Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar her. Som siste forsøk så tok jeg rustløser i tønna, og det virket faktisk. "Tappen" på baksiden som går inn i switchboksen satt fast, og gjorde at nøkkelen bare gikk rundt. Tok i rustløser så spratt den ut ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Hvis du bestiller på ditt chassis nummer så får du lås som passer din nøkkel. Trenger ingen koding eller noe.

vet du om det er mulig å ta ut sylinderen når den bare spinner rundt?  prøvde det trikset med hårnål som jeg så på endel diy's på nett uten hell.... 

du vet kanskje leveringstid cirka og du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Nei jeg tok ikke ut mekanismen. Eneste jeg gjorde var og skru løs switchboksen, for å se att tappen på baksiden av tenningslås gikk ut og inn når du vrir på nøkkel som den skal gjøre. Det gjorde den ikke. Da fylte jeg opp tenningslåsen med rustløser til det rant ut på baksiden og lot den stå litt, lirket litt med nøkkelen, og vips så funket den. Funker like bra nå etter snart tre måneder \:D/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde rustløser, hjalp ingenting :( nøkkelen går 360 grader nå også stopper den.360 tilbake og stopp..

Noen som vet hvordan man får ut tenningslåsen? Så de brukte en hårnål på en guide... Men jeg fikk de ikke til...

Farlig å kjøre med dette mtp rattlåsen?!? Skal på langtur i helgen :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rattlåsen er ikke på nå nei, så den burde i teorien ikke komme på sålenge jeg ikke fomler med nøkkelen under kjøring :P  

starter den med bakstykke nå ja så det funker..     får prøve å dra rundt tappen tilbake til førstehakk da kanskje slik du gjorde :D

prøvde å få ut sylinderen med denne metoden uten hell 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...