tomerik1 Skrevet Juli 19, 2014 Share Skrevet Juli 19, 2014 Hei har en e39 som jeg ikke fikk slått av tenninga på i stad når jeg kom hjem. Nøkkelen gikk bare rundt. Er det noe spesielt jeg må tenke på når jeg kjøper en ny/brukt tenningslåps? Koding av nøkkel? Ny nøkkel? Et eller annet? m.v.h Tom Erik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Juli 19, 2014 Share Skrevet Juli 19, 2014 Hvis du bestiller på ditt chassis nummer så får du lås som passer din nøkkel. Trenger ingen koding eller noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomerik1 Skrevet Juli 20, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 20, 2014 Hei, tusen takk for svar . Et spørsmål til. Er det som regel tenningslåsen som har gått i stykker når nøkkel går rundt, eller kan det være den switch-boksen bak låsen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Juli 20, 2014 Share Skrevet Juli 20, 2014 Ville sjekket bunnkontakten først,da ser du også bunnen på låsesylinderen og hva som er feilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomerik1 Skrevet Juli 20, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 20, 2014 Takk takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomerik1 Skrevet Juli 22, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 22, 2014 Takk for alle svar her. Som siste forsøk så tok jeg rustløser i tønna, og det virket faktisk. "Tappen" på baksiden som går inn i switchboksen satt fast, og gjorde at nøkkelen bare gikk rundt. Tok i rustløser så spratt den ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Oktober 13, 2014 Share Skrevet Oktober 13, 2014 takk for tipset, har akkurat samme problem selv.. fikk du ut låsemekaniskem eller bare fylte du den med rustløser? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Oktober 13, 2014 Share Skrevet Oktober 13, 2014 Hvis du bestiller på ditt chassis nummer så får du lås som passer din nøkkel. Trenger ingen koding eller noe. vet du om det er mulig å ta ut sylinderen når den bare spinner rundt? prøvde det trikset med hårnål som jeg så på endel diy's på nett uten hell.... du vet kanskje leveringstid cirka og du? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomerik1 Skrevet Oktober 13, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 13, 2014 Hei. Nei jeg tok ikke ut mekanismen. Eneste jeg gjorde var og skru løs switchboksen, for å se att tappen på baksiden av tenningslås gikk ut og inn når du vrir på nøkkel som den skal gjøre. Det gjorde den ikke. Da fylte jeg opp tenningslåsen med rustløser til det rant ut på baksiden og lot den stå litt, lirket litt med nøkkelen, og vips så funket den. Funker like bra nå etter snart tre måneder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hon Skrevet Oktober 14, 2014 Share Skrevet Oktober 14, 2014 Min har også holdt på med dette en stund. Men jeg tar bare nøkkel ut og inn et par ganger. Kanskje lurt å gjøre som tomerik1. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Oktober 15, 2014 Share Skrevet Oktober 15, 2014 Prøvde rustløser, hjalp ingenting nøkkelen går 360 grader nå også stopper den.360 tilbake og stopp.. Noen som vet hvordan man får ut tenningslåsen? Så de brukte en hårnål på en guide... Men jeg fikk de ikke til... Farlig å kjøre med dette mtp rattlåsen?!? Skal på langtur i helgen :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Jørgensen Skrevet Oktober 15, 2014 Share Skrevet Oktober 15, 2014 Opplevde samme på min e36, prøvde ikke rustfjerner metoden. prøv med en tang og vri tappen tilbake i første hakk, funket for meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Jørgensen Skrevet Oktober 15, 2014 Share Skrevet Oktober 15, 2014 Om rattlåsen ikke er på kan du jo evnt bare putte i nøkkelen og bruke en skrutrekker på bakkstykke til og starte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Oktober 15, 2014 Share Skrevet Oktober 15, 2014 rattlåsen er ikke på nå nei, så den burde i teorien ikke komme på sålenge jeg ikke fomler med nøkkelen under kjøring starter den med bakstykke nå ja så det funker.. får prøve å dra rundt tappen tilbake til førstehakk da kanskje slik du gjorde prøvde å få ut sylinderen med denne metoden uten hell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå