Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har kjøpt en ny 316. Temperaturmåleren er ganske grovt inndelt, 70 -120 -170 grader med delestreker mellom.

Jeg er vant med rundt 80 graders temp fra den forrige bilen, men denne legger seg helt opp til 120 gradersstreken.

Er dette normalt? Jeg får ingen varsler om høy temperatur.

En annen sak jeg lurer på. Aircondition i auto, hvordan får jeg den til å styre viftehastigheten? Jeg må styre denne selv, selv om systemet står i auto.

Skrevet

Når det gjelder vifta, på Mercedesen kunne jeg styre vifta manuelt mens systemet tok seg av temperaturen. Systemet gikk ut av auto mode når jeg styrte vifta selv.

På BMW'en så står systemet i auto og jeg må styre viftehastigheten selv. Jeg dinner ikke ut hvordan jeg kan la systemet kjøre både temp og viftehastighet.

Skrevet

Meninga er jo at du skal kunne sette vifta i auto, og tempen på en viss temp også ordner systemet resten, SYns du vifta blåser for kraftig?

Trykk på autoknappen flere ganger så skal du komme opp i de forskjellige automatiske programmene, da kan du sette soft, medium, og intens. Hvertfall på E60 med auto klima. Burde være sammen på F30

Skrevet

Skal teste i morgen. Jeg har to knapper for å kjøre viftehastigheten opp eller ned og det kan jeg gjøre selv om systemet står i auto. Jeg vil ha systemet til å kjøre alt automatisk, og var ikke klar over at jeg kan kjøre forskjellige automodes ved å trykke flere ganger på autoknappen.

Instruksjonsboka er på svensk, og det er ikke særlig enkelt å tyde det de skriver på teknisk svensk.

Skrevet

Som de andre sier her, på auto skal den styre viftehastigheten selv. Og ja temperaturen er helt normal. Jeg har e90 hvor det ikke

er temperatur måler (dem begynte med det igjen på F30) og fikk sjokk de første gangene jeg brukte instrument for å se temperatur,

tenkte den skulle blir max 90-95 grader men den steg og steg :D Fikk bekreftet av bmw at det er helt normal :)

Skrevet

Jeg tror du har rett, i hvert fall så finner ikke jeg noen måte å la systemet styre vifta på.

Ikke særlig smart om dere spør meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...