Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Da smalt det dessverre her også. Heldigvis kun mateielle skader og når det er småbarn hvor alderen fortsatt måles i måneder og ikke år med i ulykken så blir metall bare metall og man priser seg lykkelig over at alt gikk bra med alle involverte.

Spørsmålet jeg har er som følger:

Har jeg krav på å få dekket utgifter til leiebil i perioden min bil blir reparert? (Bilen er ikke kjørbar)

Begge involverte har kasko på bilene, men jeg har IKKE leiebil med i min.

Ulykken var ikke min feil og motparten tar på seg fullt ansvar.

Har ikke fått snakket med forsikringselskapet enda pga helgestengt, så blir spennende å snakke med de (Storebrand begge to)

Hvor mye håp er det. I og med at jeg ikke er skyldig i annet enn å være på feil sted til feil tid så er det jo en enorm ulempe for meg å være uten bil x antall uker pga motpartens hastverk. I utgangspunktet skulle vi reist på bilferie i morgen så håper dette løser seg ganske kjapt....

Takker for svar/innspill/tidligere erfaringer

Skrevet

Vel, i følge forsikringselskap får vi ingen leiebil. Så da blir det å avlyse årets sommerferie vi skulle reist på i morgen og drasse med seg en 10 måneder gammel gutt på bussen den kommende måneden for å gjøre samtlige ærender og innkjøp. Gleder meg til å gjøre ukehandelen på 5-6 handleposer og barnevogn og drasse alt sammen inn på bussen (+ kilometeren hjem fra bussholdeplassen)

Eneste tilfelle hvor forsikringselskapet ville gi oss leiebil var hvis arbeidsgiver har behov for at vi bruker privat bil i jobbsammenheng eller vi ekstremt dårlig kollektiv tilbud. (Dvs arbeidsgivers ve og vel er viktigere enn vårt ve og vel.

Så blir ikke mer Storebrand i alle fall etter denne episoden....

Skrevet

Hadde samme problemet med Storebrand..de er vanskelige. Er igrunn bare å sette seg på bakbeina og si at dere er avhengig av bil i hverdagen, og at det til tider er behov for transport av unge og noe bruk i jobb. Og siden det ikke er din skyld i ulykken så burde de virkelig gi deg leiebil. Jeg hadde nok ringt og informert om at dere allerede har bestilt og betalt ferien, og at det nå blir motparten som skal dekke detteda dere ikke får reist som avtalt.

Så lenge du ikke er skyld i ulykken så skal du fortsette din hverdag uten endringer.

Skrevet

Det ble heldigvis ikke delt skyld (selv om motparten utrolig nok prøvde å laste meg for ulykken) Leiebil blir det om 2 uker når jeg starter i jobb igjen så det er tross alt bedre enn ingenting, selv om jeg er mildt sagt lite imponert over Storebrand sin behandling av denne saken.

Note to my self:

-Leiebil skal være med i min egen forsikring.

-No more Storebrand.

Skrevet

Jeg gikk flere runder med forsikringsselskapet til motparten da jeg ble påkjørt (Sparebank1) 

Måtte ha skriftlige bekreftelser i alle retninger for å få dekt leiebil, og det gikk en uke før jeg i det hele tatt fikk skadenummer og mulighet til å krangle om leiebil...

Ble faktisk nødt til å "sinte" meg i telefonen til de, da tok det plutselig bare 2 minutter å få ett skadenummer :s Håpløst..

Ikke gi deg, det er som regel trikset! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...