Gå til innhold

Robert's E39 523iat| nye felger, nye foringer, ny kjøreglede!

Anbefalte innlegg

fin bil  :grin:  og det finnes sååå mange idioter  :-x som må ødelegge for andre

hvordan er det å kjøre med supersport? skal snart montere på min  :smile: og hvor lang tid tok det deg å ta hjulstillingskontroll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :)
Ja desverre, men man får ikke gjort stort med det om man ikke vil ende opp som en idiot selv.

Tja, litt vanskelig å si enda da jeg har masse morkene foringer både forran og bak.
Det er iallefall stivere, noen ganger føles det litt for stivt ut, for er vegen skikkelig ujevn sitter jeg å spretter i setet mitt XD
Det kommer jo ikke til å bli noe bedre med polyforinger, men det gjør meg ingen ting når prisen var så lav med kampanjen til GS. :)

Hjulstillingskontrollen har jeg ikke tatt, tenkte å vente med den til jeg hadde sveiset inn nye jekkfester, ellers blir det vel problemer når bilen plutselig faller av bukken på verkstedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Nå har jeg vært dårlig på å ta bilder, men kan legge ved et par jeg har tatt av det jeg har drevet med denne uken.

Først var det grillfest, måtte ha ei kake, så dama laga en engangsgrill.
post-82768-0-83699200-1435330326_thumb.j

Dagen derpå var det tid for å mekke litt, men det endte fort med en tur på legevakta når jeg dro en stanley-kniv tvers over tommelen.
post-82768-0-95913600-1435330406_thumb.j

Deretter var byttet jeg alle foringer i framstillingen, og lenkearmene til stabstaget.
Valgte road-series poly til bærearmen, og vanlig poly til casterstaget.
post-82768-0-80619300-1435330473_thumb.j

Ble veldig fin på rattet, ingen vibrasjoner, og skranglingen fra smådumper er borte! :)

Var på vianor en tur i går for å få de til å balansere hjula mine, men han fant ut at hjullageret bak var gåent, så undersøkelsen ble gratis, og jeg dro på mekonomen, fikk tak i nytt lager og dro en tur i garasjen til svigers og bytta det i dag.
post-82768-0-87110800-1435330659_thumb.j

Fått gjort litt denne uken, men vibrasjonene er fortsatt der.

tror ikke hjulet er rett, for når jeg ligger i 20kmt, så kjenner jeg bakenden på bilen gynger opp og ned i en konstant rytme, og når jeg kommer til 100 og opp til 150 rister det som om du kjører på et fryst jorde.

Noen som har noen idé om hva som kan forårsake noe slikt annet enn hjulene?
Kjenner ikke noe slakk i drivknutene, mellomakselen kan jeg heller ikke rikke på i lageret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Takker og bukker :)
Se der ja, det er noe slikt jeg planlegger, selv om det har blitt utsatt en stund.
Er så mye jeg skulle gjort med bilen, bland annet rust i kanaler som begynner å dukke opp, og hjulbuene bak.
Eneste løsningen på rustproblemet mitt er å løsne hjulmuttere på samtlige saltbiler i bærum, for her salter de så mye at folk kjører med sommerdekk om vinteren. :uh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...