thomjak Skrevet Juli 27, 2014 Share Skrevet Juli 27, 2014 Jeg hadde bilen inne på Sulland Gjøvik for under 2 uker siden der de byttet bremseskiver,klosser og håndbrekk mekanismen bak. Full bremseservice bak. Det er en E90 2007 320D det er snakk om. Vi har vært på lang tur og bremsene har vært fine og håndbrekket stramt og fint, men i helgen hadde samboeren min bilen med seg til foreldrene og hu hadde ingen problemer. Hun kom hjem i dag og parkerte bilen og da tenkte jeg at jeg hadde lyst på en liten runde med bilen etter å ha sittet stille hele helgen. MEN det skulle ikke bli aktuelt da jeg fikk opp flere feil meldinger, en runding med en trekant inni og et utropstegn. Alle lysene er gule, men det første tegnet er (!) og det andre er runding med trekant inni med ! og det siste er punkterings lyset altså en U med et ! i seg. Og DTC knappen i bilen gjør ingen ting. Og jeg prøvde å kjøre men bilen vill verken frem eller bakover da det virker som håndbrekket står på for når jeg tar håndbrekket ned så skifter håndbrekket lyset fra rødt til gult. Så her står jeg da, kjenner jeg koker greit i toppen om det er slurv arbeid ang servicen jeg hadde. Jeg har prøvd å sjekke bremsevæske nivået, nullstilt bremseservice bak, nullstilt bremsevæske nivået. Men til ingen nytte. Ødelegger virkelig siste uken av ferien min. Noen innspill / tips ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomjak Skrevet Juli 27, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 27, 2014 Som det står i boka med de 3 varsellysene. "Chassireglersystemen DSC och DTC inklusive starthjælpsystemet och punteringsindikeringen ur funktion" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Juli 27, 2014 Share Skrevet Juli 27, 2014 Mitt tips er å kontakte Sulland når de åpner imorgen. Har de gjort noe feil, må de ta tak i det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomjak Skrevet Juli 28, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 28, 2014 Vi får se om dette blir siste gang jeg bruker Sulland, det hele kommer ann på hvordan de håndterer dette for bilen må taues 40min for å komme seg til verkstedet også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Juli 28, 2014 Share Skrevet Juli 28, 2014 At lampa skifter fra rød til gul har ingenting med saken din å gjøre. Når lampa skifter til rød er det bryteren på håndbrekket som sier til instrumentet at brekket er på. Når den går av så løser bare bryteren på brekket ut. Om brekket faktisk sitter på indikeres ikke av lampa. Alt det andre av lampene dine kan forårsakes av ganske mye, dårlig abs føler, gåent hjullager, og masse annet. Hvis brekkskoa sitter fast på bremsene bak så kan man prøve å gynge bilen frem og tiblake på giret for å få den løsna, men OBS OBS! Dette kan ødelegge deler av brekket hvis du har max uflaks. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomjak Skrevet Juli 28, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 28, 2014 Saken løste seg rimelig kjapt da jeg i dag tidlig 07:03 filmet hvordan bilen var og hvordan den stod fast, ringte til Sulland på Gjøvik og oversendte link til denne filmen, Sulland ringe meg opp igjen og sa at mekanikerene deres hadde sett på det og at det ikke skulle være sånn. De sa at det ikke skulle koste meg noe og det var bare å bestille taue bil så skulle de betale egenandelen. Så 14:30 ringte verksted sjefen meg og sa at de hadde demontert og montert alt på nytt og han personlig hadde kjørt bilen og alt var som det skulle nå. Alt i alt vil jeg si at dette var en meget rask og god service fra Sulland på Gjøvik og vil fortsatt bruke dem og anbefaler dem. Men hvorfor skoa hadde låst seg det skjønte dem ikke men bilen er iallefall tilbake på gårdsplassen nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Juli 28, 2014 Share Skrevet Juli 28, 2014 Hva med resten av feilmeldingene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå