Gå til innhold

Kjøpe første BMW


Anbefalte innlegg

hehe du finner mange snille folk her på bimmers ;). Personlig har jeg aldri fått tid til å være med på treff/events, men jeg vet at folka som drar på det pleier å stortrives.

Er forresten lurt å ha i bakhodet at om du bytter til xenon må du også installere nivåregulator/høydegreia for xenon + lyktespylere. Er like greit å finne en med original xenon ;).

Du bør høre med ALLE forsikringsselskaper du vet om. Dnb, Storbrand, IF, Nemi, Tryg, Gjensidige.. listen er lang :P.

Edit: om du velger å gå for en e46 og er glad i lyd vil jeg anbefale deg å gå for en med harman kardon (HK) anlegg! Forskjellen på HK vs org anlegg er merkbar :-D. Å ettermontere HK er dyrt. lurt å gå for en bil som har dette originalt ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør høre med ALLE forsikringsselskaper du vet om. Dnb, Storbrand, IF, Nemi, Tryg, Gjensidige.. listen er lang :P.

I teorien, ja. Men snarveien er å ta turen innom finansportalen.no først. Der vil du fort se hvilke selskaper som er lite interessert i deg og bilen din (tar blodpris). De 3-5 beste tar du kontakt med direkte og hører hva de kan tilby.

Alternativt bruker du penger.no som gjør mye av jobben for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I teorien, ja. Men snarveien er å ta turen innom finansportalen.no først. Der vil du fort se hvilke selskaper som er lite interessert i deg og bilen din (tar blodpris). De 3-5 beste tar du kontakt med direkte og hører hva de kan tilby.

Alternativt bruker du penger.no som gjør mye av jobben for deg.

Har testet penger.no, gir veldig lite svar - normalt 1-2 treff så må ringe rundt å høre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe du finner mange snille folk her på bimmers ;). Personlig har jeg aldri fått tid til å være med på treff/events, men jeg vet at folka som drar på det pleier å stortrives.

Er forresten lurt å ha i bakhodet at om du bytter til xenon må du også installere nivåregulator/høydegreia for xenon + lyktespylere. Er like greit å finne en med original xenon ;).

Du bør høre med ALLE forsikringsselskaper du vet om. Dnb, Storbrand, IF, Nemi, Tryg, Gjensidige.. listen er lang :P.

Edit: om du velger å gå for en e46 og er glad i lyd vil jeg anbefale deg å gå for en med harman kardon (HK) anlegg! Forskjellen på HK vs org anlegg er merkbar :grin:. Å ettermontere HK er dyrt. lurt å gå for en bil som har dette originalt ;-)

Gleder meg allerede! :) 

 

Med Xenon så er det bare en mangellapp om jeg ikke har automatisk høyderegulering og lyktespylere, ved EU kontroll er de demontert på 5 minutter :) 

Xenonlykter koster vel en DEL lapper kontrá prisen jeg har. Tror den eneste gangen jeg vil bytte lykter er om jeg ikke er fornøyd med ringene, evt dele lykta og montere nye :) 

 

Skal se hva jeg finner av HK ;) takker for tips! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett deg heller inn for å finne en bil som har det du vill ha, som HK, Xenon osv. Hvis bilen ikke har dette, og du vil ha det, blir du bare å irritere deg over at du ikke har det i lang tid, og det er ikke bare og selge bilen igjen fordi det kom en annen bil uka etter du kjøpte :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les det Stig og Clevion sa over. Ettermontert xenon blir aldri like kult som original xenon, tro meg. Og for guds skyld! Ikke kjøp lykter med ferdigmontert Angel eyes og xenon med krom osv, de ser forferdelig ut. Da kommer jeg personlig opp til deg med en slegge, og knuser lyktene :P.

post-68842-0-43427400-1406818832_thumb.j

Jeg er anti-dritt lykter. :P.

 

Neida bare tuller. Men det lureste er å finn en med alt du vil ha som Clevion sier. Selv om det blir noe hardere å finne, og muligens litt dyrere, så er det absolutt verdt det. Jeg har gått i den fella FLERE ganger. Jeg har kjøpt flere biler som var "halv-kule" som jeg kjøpte for å gjøre kule, men da jeg så på priser for å bytte ut ting fant jeg ut at det blir latterligdyrt og dumt. Derfor er det like greit å ha originale ting som xenon og musikkanlegg :)

 

Ta det helt med ro ;) Kommer alltid kule bmw e46er på finn en gang i blant. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=49972300&folderId=2290101 Fant for eksempel denne. Prisen og Kmstand er høy, men se så fin den ser ut! 

 

 

En ting til :) Trykk på "Multisitat" istedet for å lage flere tråder :P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om denne tråden fortsatt er aktiv eller ei, men da ser det ut som Volvoen blir solgt i løpet av neste uke og jeg beynner å få litt tidspress på å finne en ny bil.

 

Har sett mye rundt å vurderer nå å heller importere bil fra tyskland til norge for å få en bil med litt mer enn hva det norske markedet har å tilby. I min prisklasse er det esktremt få E46 coupe modeller som jeg ønsker å kjøpe. Ser til tyskland og deres prisen, ferdig importert kan man få veldig mange gode biler til gode priser sammen med en god ferietur hjem!

 

Hva mener folk om dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om denne tråden fortsatt er aktiv eller ei, men da ser det ut som Volvoen blir solgt i løpet av neste uke og jeg beynner å få litt tidspress på å finne en ny bil.

 

Har sett mye rundt å vurderer nå å heller importere bil fra tyskland til norge for å få en bil med litt mer enn hva det norske markedet har å tilby. I min prisklasse er det esktremt få E46 coupe modeller som jeg ønsker å kjøpe. Ser til tyskland og deres prisen, ferdig importert kan man få veldig mange gode biler til gode priser sammen med en god ferietur hjem!

 

Hva mener folk om dette? 

 

Hvis du vil gjøre det litt mer spesielt, som du sier, og importere for å få den bilen som passer deg perfekt, vil jeg tro det er absolutt verdt det. Bilen min er også importert, og den er perfekt, eneste jeg kunne tenkt meg er kupevarmer og varme i ratt, men varmeanlegget funker såpass kanon om vintern at det er ikke noe behov. Bare pass på at den bilen du eventuelt skulle kjøpe deg har dokumentert kilometerstand, altså at den ikke er tilbakestilt for å "øke" verdien på bilen. Vet ikke hvordan det er med kilometer juks nå, men det har vært veldig mye av det tidligere år, så verdt og værtfall sjekke det grundig før du skulle kjøpe deg bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe tråden er fremdeles aktiv vettø ;)

Du bør være nøye når du skal importere biler fra utlandet. Gjør alt av kalkulasjoner på forhånd så du slipper å sitte med skjegget i bensin lokket etterpå (hoho \:D/)

Er også lurt å kjøpe fra et seriøst firma som er behjelpelige så du slipper å stresse og i verste fall overse noe viktig så du kommer i trøbbel senere (fks viktige dokumenter som du må ha med hjemover osv.) "Unngå privatpersoner" har jeg hørt. Ikke spør hvorfor, for det aner jeg ikke :P

 

Tilbakestilling av Km er dessverre vanlig på importerte biler (Tyskland spesielt), derfor er det VELDIG VIKTIG å ha full servicehefte som tilhører bilen ;) Vær også våken og sjekk datoene på servicene, gir de mening? Et annet tips er å se om håndskriften og bruken av penn er den samme eller ikke. Er den lik på alle sider kan det hende at forhandler har fylt ut serviceheftet på egenhånd ;) Har hørt skrekkhistorier om det her i Norge. Var snakk om en Opel Astra for 10.000. Eieren fant ut at han ikke hadde fylt ut serviceheftet, så han fylte ut alt på egenhånd bare 10 minutter før jeg kom for å se bilen ;) Så pennbruken og skriften med en gang. Busted!

 

Tilbake til saken: Pluss siden med importbiler er at du får en bil med langt mindre rust enn de norskregistrerte bilene ;). Det betyr IKKE at du skal lukke øyne og ikke være nøye! Kjenner flere som eier importerte bruktbiler (og flere som har importert selv). Disse bilene er som regel nyere biler (vi snakker 2006 og oppover). Alle er super fornøyde, og gjorde store kupp. 

 

Tilslutt: Ikke ha hastverk! Skal du ha et godt eksemplar med alt er det lurt å ta det med ro. Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves sies det ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen! Takker for gode råd og tips :)

 

Vil vel ikke si hastverk direkte, bilen blir nok solgt neste helg da personen kommer fra Bodø for å kjøpe denne. Dvs. jeg har i overkant av en uke å finne en ønskelig bil å innhente all nødvendig informasjon om bilen om det blir import. Ser kun på firmaer som selger i tyskland og ingen privatpersoner :) 

 

Har jo søkt aktivt på denne biltypen nå i 2-3 uker og vet sånn ca hva jeg kan få for mine penger, må bare finne den mest ønskelige kombinasjonen om mulig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan prøve å finne en bil som har gått langt sør i Tyskland. De to jeg har fått hjem har kommet derfra. De har sett nye ut begge to. Begge var 3 år gamle og gått hhv. 19.000 (Z4) og 45.000 (E46).

Jeg ville sett etter biler som står hos autoriserte BMW-forhandlere. 

 

E46en jeg fikk hjem sparte jeg vel ca. 40k på i forhold til prisnivået her i Norge. Men dette var da i 2001. Husk at det kan gå litt tid før norske skilter kommer på. Jeg fikk ikke time på trafikkstasjonen til visning før 10 dager etter hentingen. Så tok det et par uker fra jeg betalte bilen til den var hjemme. Kan vel ha noe å si at dette var midt i fellesferien :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser at det meste egentlig er godt svart på allerede her, men legger til min erfaring ettersom jeg nylig har kjøpt min første bmw, (hadde volvo før). Kjøpte meg en e36 1996model 328i. Er 18 år så ansvarforsikring på meg selv på den hadde blitt nermere 28k i året, så derfor satte jeg den på fattern og kom nedi 8k i året, ca. Er veldig fornøyd med bilen så langt, god å kjøre, stilig bil, spesielt med m styling som du nevner og den går godt. Den er også litt mere sporty en diverse 5 serier. Om jeg ikke tar helt feil så bruker 328 omtrent like mye bensin som en 320 ville brukt. Største problemet jeg har hatt er rust, spesielt ved jekkfester og kanaler så har nettop hatt en runde med sveising av nye og litt lakering. For 60k ca vil du få en veldig fin e36, og hadde jeg vært deg hadde jeg gått for noe litt større en 320, selvom det er litt dyrere er det ufattelig mye mere morsomt og bedre å kjøre med :) lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...