Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått med meg at et friskt batteri måler 12,7v og circa 1v mindre når det er utladet/dødt. Brukte en digital måler som settes i sigarettenderen og den viste 12,1v. Satte på en 110ah Ctek batterilader som etter circa 6 timer viste at 110ah batteriet var 100% ladet. Satte i måleren igjen som nok en gang stabiliserte seg på 12,1v. Når bilen ble startet viste den rundt 14,3v som vel et tilnærmet normalt. Inspekjonsøyet på batteriet lyser forøvrig grønt.

Skrevet

Hva hvilespenningen blir er forskjellig fra batteri til batteri.

Har du ingen problemer med det, så er det heller ikke nødvendig med utskiftning og du sier "øyet" er grønt. :)

Skrevet

Inspeksjonsøyet viser kun status på EN celle...

Tror kanskje voltmeteret ditt trenger nytt batteri eller er ukalibrert.

Normalt skal du ha rundt 12,8V noen timer etter oppladning (etter at laderen er tatt av).

Kjøp et normalt voltmeter slik at du kan måle direkte på batteripolene enn den typen som stikkes inn i en sigarettenner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...