Gå til innhold

BMW e92 lci 2010 mod - har automatiske kjørelys, men baklys skrur seg ikke av på dagtid. Kan endres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Som tittelen sier, har jeg automatiske kjørelys, xenon skrur seg på når det blir mørkt. Men baklys virker som om de er aktivert hele døgnet. Kan jeg kode om slik at baklys skrur seg på dersom det blir mørkt?

Ønsker da at baklys skrur seg av og på avhengig av lysforhold både når lysbryter står i "0"posisjon samt når i "A" pos.

Jeg kjører oftest i "0" pos. Da det er flere tunneler jeg må igjennom daglig, ønsker å beholde xenon av (kjører med LED), men at baklys da skrur seg på og av igjen når jeg kjører igjennom tunell.

Kan dette la seg gjøre på min bil?

På forhånd takk for svar!

Skrevet

Å få det slik du ønsker i 0 posisjon går ikke. De vil kun gå av og på når du har den A posisjon.

Det du kan få er slik i 0 så er angel eyes foran på, men baklampene er mørke. i A posisjon vil angel eyes lyse på dagen og mørkt bak, når det blir mørkt så kommer xenon og baklamper på.

EDIT: Det varierer litt med lysmodul og versjon av denne, men det skal gå.

Skrevet

Takk for informativt svar!

Når du sier at baklysene er mørke, mener du da at de er på men svake? For jeg ser ingen forskjell på baklysene når jeg endrer fra "A" til "0"; de er fremdeles på, men muligens mørkere dagtid enn når det er mørkt ute...

Kan jeg få slik at når lysbryter i "A", så er det på dagtid LED foran og ingen lys bak? Og at baklysene slåes automatisk på sammen med xenon når lysforholdene blir dårligere?

Sent from my iPad using Tapatalk

Edit: skrivefeil..

Skrevet

Jeg regner ikke med jeg kan gjøre dette selv.. Bortsett fra å dra til BMW her på Hamar, vet noen av dere andre privatpersoner/firmaer som kan gjøre dette i nærheten for en billigere penge? Hvor mange kr. Må jeg ca ut med ca? Oslo er også et alternativ da jeg reiser en del igjennom.

Sent from my iPad using Tapatalk

Edit: beklager skrivefeil og "autokorrekt" feil, skriver på ipad...

• 2 weeks later...
Skrevet

Jeg har motsatt "problem". Jeg vil gjerne at baklysene på min F21 lyser hele tiden når bryteren står på auto, jeg syns det er finest, men de er avslått i dagslys. BMW kan programmere om bilen, men det er visst ikke bare bare. Bilen må stå en hel dag på verksted, de må slette alt av data, for så å legge inn alt på nytt. De må programmere bilen som amerikansk eller noe sånt for å kunne få baklysene til å lyse på dagen. Jeg er litt skeptisk til å gjøre det, jeg føler at hvis bilen blir programmert som amerikansk så vil det innebære at ikke alt blir helt som det var, kanskje andre ting vil endre seg også. Kanskje jeg plutselig får miles på speedometeret f.eks? :) Noen som vet hva det innebærer å "lure" bilen til å tro at den er amerikansk?

Skrevet

Dessverre har ikke BMW-forhandlere de samme mulighetene som "hobbymekanikerene", da de har retninglinjer de må følge og litt slikt. Det er et par her inne som har programmert om baklysene selv, så om du søker litt finner du nok noe. Det er en relativt enkel prosess, og bilen blir ikke amerikansk. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...