Gabz Skrevet August 3, 2014 Share Skrevet August 3, 2014 Har en 1997 BMW 520iA. Kjøpte den i april og begynte å bruke den når jeg fikk lappen i juni. Siden den tid har jeg fått veldig mye erfaring med E39 i tillegg til det jeg hadde før, som har fått meg til å innse at jeg glemte å se på mange ting når jeg skulle kjøpe. Manuell savner jeg også veldig, veldig mye. Når jeg sier at jeg glemte å se på ting, mener jeg hovedsakelig ekstrautstyr jeg har veldig lyst på nå, og at jeg ikke var så kresen på interiør. Jeg har nemlig grått stoffinteriør med sportsseter. Jeg skulle valgt svart interiør med skinnseter, da jeg personlig synes det ser veldig mye bedre ut. Av ekstrautstyr skulle jeg hatt sånn knapp på blinklys-bryteren som skifter mellom moduser der jeg kun har temperatur-måler i speedometeret nå. Cruise control skulle jeg gjerne også hatt. Om den hadde hatt litt styling jeg ønsker meg i tillegg (M-fanger foran/bak, Hella facelift lykter, senk..) så hadde jeg nok også spart penger der i forhold til å kjøpe selv og få lakkert/montert. Men er jo ting jeg liker med min også. Jeg liker fargen veldig godt (metallic montrealblau), jeg liker at den var velholdt av en eldre mann, den har byttet motor som ikke har gått så langt og den er generelt ganske strøken i forhold til andre i prisklassen. Men vil ikke bruke så mye penger på senk og anlegg osv. om jeg eventuelt velger å kjøpe ny, så vil finne det ut. Men jeg har fått lyst til å selge min og kjøpe en ny som har manuell og som fyller fler av kriteriene mine. Eller bytte. Tror dere det går an å gjøre det og bytte i/kjøpe en som matcher kravene mine bedre, uten å måtte bruke så mye penger ekstra? Men vil jo ikke kjøpe en skranglekasse med masse ekstrautstyr heller, vil jo ha en som er strøken og fin. Vet ikke helt hva den er verdt nå som jeg har gjort litt med den, men antar jeg kunne fått kanskje femti tusen for den uten felgene. Kan poste et godt utfyllende innlegg for å få prisantydning her på forumet en gang snart. Men tror dere det kunne gått? Har såklart lyst på en facelift, men det går nok ikke, da de pene faceliftene ligger på 80k og oppover. Og er det generelt en god idé å bytte bil etter bare 1,5 måned med aktiv bruk? Med tanke på forsikring og sånt også? Kunne for øvrig vært en annen BMW jeg kjøpte også, er jo bare å sette seg inn i informasjon om og rundt bilen så jeg vet hva jeg skal se etter og hva som er best. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet August 4, 2014 Share Skrevet August 4, 2014 Flott bil du har! Interiøret kan du jo selv bytte ut på sikt når/hvis du kommer over det. Sjekk gjerne ut bilskroter i Sverige! eller bildelsbasen.se evt Blocket.se Senk finnes det maaaasevis av på ebay. Om det er manuell du vil ha, så skjønner jeg at du ønsker å kanskje bytte bil, det lar seg forøvrig gjøre å bygge din om til manuell, men det kreves litt av deg;) Om motoren din ikke er gått så langt så har du jo egentlig en ganske bra bil, altså du kan angre om du kjøper en med facelift og skinninterør og diverese andre snacks, til samme pris som din er verdt, da du kanskje ender opp med et som har elendig motor/gir osv. Kjør deg opp mer forsikringsbonus og få mer fartstid på veien med den du har, og pris deg heller lykkelig over at du har en såppas grom BMW som du har. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet August 4, 2014 Forfatter Share Skrevet August 4, 2014 Takk for det! Interiøret blir nok et helvete å bytte, da hele undersiden av dashbordet er grått, samt teppene og taket. Hvis dette skal byttes i tillegg til seter og dørtrekk. Om jeg bare skulle byttet dørtrekk og seter hadde det sett dumt ut. Og siden jeg ikke har så mye mekanisk erfaring måtte jeg fått konvertert til manuell på verksted og det hadde kostet en formue. Derfor jeg er så keen på å få ny bil. Sjekk forresten ut tråden min om du likte bilen, tilbakemeldinger er alltid hjertelig velkomne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-520i Skrevet August 4, 2014 Share Skrevet August 4, 2014 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=50260444&searchclickthrough=true http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=48741886&searchclickthrough=true Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet August 4, 2014 Forfatter Share Skrevet August 4, 2014 Ligger jo 15-20k over mitt eventuelle budsjett. Veldig stygg var den også, og uten svart interiør og skinnseter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-520i Skrevet August 4, 2014 Share Skrevet August 4, 2014 forstår ikke hvorfor du skal bytte bil når du har en bilen som er i tipp topp stand. e39 rundt 50 000 er sjeldent så bra stand som din uansett. må opp i 70 -90 tusen skal det være skikkelig bra. da får du også litt motor med. men om det haster sånn og få spinne ut dekkene på de nye felgene så er det vel bare og kjøpe en delebil fra sverige bmwmann24 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanzhe Skrevet August 4, 2014 Share Skrevet August 4, 2014 Behold bilen din til du har tilstrekkelig med kapital til å kjøpe noe som er en skikkelig oppgradering er mitt forslag. Sett at din er i god stand, er det litt dumt å bruke tid og penger bare for å få manuelt gir. Det er vel heller ingen hemmelighet at M52B20-motoren i E39 er litt daff heller. Se etter f.eks e39 525, 528, e46 320 (m54b22), her er det mye å velge i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet August 4, 2014 Forfatter Share Skrevet August 4, 2014 Den fornuftige siden av hjernen min tenker det samme. Spare opp noen ti-talls tusen til og kjøpe meg den ordentlig strøken bil med alt. Kanskje til og med en E90 eller E60. Får vel bare smøre meg med tålmodighet. Kanskje også kjøpe en billig E34 manuell eller lignende og slippe ut litt rastløshet om vinteren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet August 4, 2014 Forfatter Share Skrevet August 4, 2014 Men synes dere det er verdt å påkoste bilen min anlegg, M-fanger bak osv. da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hollabaloo Skrevet August 4, 2014 Share Skrevet August 4, 2014 Jeg ville heller "brukt opp" den du har og spart til en E60 imens. Det er det jeg gjør ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanzhe Skrevet August 4, 2014 Share Skrevet August 4, 2014 M-fanger, lakkering, eksos, anlegg. Fra 10 000 og oppover det. Nei, hør på fornuften denne gangen. Tror de fleste her inne har erfart det ikke er spesielt gunstig å pøse penger i en gammel bil det ikke er noe ekstraordinært med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet August 4, 2014 Share Skrevet August 4, 2014 Kjøp deg en billig e30 til vintern da:) noen av de er jo faktisk veteran nå(!!BILLIG Å EIE!!) og det holder med 320, da bilen ikke veier store greiene. Manuell 320 har du det veldig artig med til vintern. Tror ikke det skal være rare opplegget og få bytta nedre del av dasjbord osv. Nettopp bytta interiør i en (riktignok gammel Merce) dog så er vel de fleste biler ganske like når det kommer til interiør. Egentlig er du ganske heldig som har en såppas bra e39. Sett bildene av den, ikke mye å endre på den egentlig. Kanskje lyktene og litt mer stuk. Ikke mer som skal til på BMW. Felger, stuk og bort med krom. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet August 4, 2014 Share Skrevet August 4, 2014 Behold bilen din du ja, ikke legg ut særlig penger på den. Spar pengene du kunne brukt på den og bruk dem på en annen bil senere, det er eneste muligheten til å få seg bra bil. Legger du masse penger i din får du de aldri igjen og du står fremdeles uten penger til ny bil. Ha litt tålmodighet og ha den en god stund. bmwmann24 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet August 4, 2014 Forfatter Share Skrevet August 4, 2014 Okei, flertallet har talt og jeg skal høre på fornuften. Men anlegg blir det hvertfall, for det kan jeg bare ta ut og bruke videre i neste bil. Men har allerede nedprioritert bakfanger og senk osv, siden bilen ser ganske grei ut som den er, så har ikke tenkt å legge så veldig mye i den. Har jo allerede brukt over 20k på den i tillegg til det jeg kjøpte selve bilen for. Men anlegg trenger jeg, da jeg er opptatt av å kunne spille høyt og ha godt med trøkk. Er jo ganske lite rust på min også, bare litt bobler under dører og bagasjelokk, men det har dem alle. Littegrann i kanalen venstre bak, men det er såpass lite at det ikke er noe bekymringer på den fronten. Så tror jeg har den en stund om jeg beholder den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet August 4, 2014 Share Skrevet August 4, 2014 Bygg stereoen med stil, altså samme basis som e90 feks. Flere høytalere rundt i bilen og gjem sub så godt som mulig.! I e90 ligger det 8" elemet under setet. Jeg planlegger stereo i e34 prosjektet mitt og. Man trenger ikke en stor jævel av en strømsuger bak i kofferten lenger. I dag finnes det kule løsninger. Jeg har sett litt på Harman Kardon.! Saumfar Ebay etter gode høytaler kupp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå