Gå til innhold

98 mod S50B32 m/girkasse. E30M3/E30 touring pnp

SSM
 Share

Anbefalte innlegg

98 modell S50B32 til salgs m/6 trinns kasse. Rep. objekt/delemotor. Nye rådelager og ARP-2000 bolter i år. Alt av følere er nye de 4 sisste årene. Oppgradert software med alpha-n og fjernet startsperre. Plug and play i E30M3/E30 touring. Dr.Vanos vanos enhet, så ingen rattling osv.

Problem 1: Drevet som sitter på veiv må byttes, dette har jeg ett helt nytt av. Grunnen til det er at noe har skjedd der mellom vibrasjonsdemper og drevet. Alt er demontert forsåvidt, men kan montere det løst før salg. Ny vibrasjonsdemper er også kjøpt inn.

Problem 2: Har vert nok kast forran på veiv til at noe har skjedd med det fremste lageret. Jeg har ikke sjekket de andre. Veiven ser ok ut visuelt sett, men må nok sjekkes av en fagmann. Dette KAN ha ver slik siden 2012 da en av de 4 boltene som holder remhjul/vibrasjonsdemper skrudde seg ut. Har kjørt ca 25.000km siden det skjedde.

Problem 3: Girkasse. Etter E30Meet har den begynt å skli ut av 3.gir under vanlig kjøring. Jeg kjøpte inn ny olje til den nå for å prøve det, men det blir ikke til å få prøvekjørt det nå. Om kassen følger med er opp til kjøper, den funker, men detter ut av 3. av og til. Holder fint til f.eks banekjøring da den ikke går utav gir så lenge man har belastning.
3 mins

Ting som IKKE følger: Bunnpanne, motorlabber, girkasse travers, spakstell, svinghjul/clutch, radiator. De to sisste kan følge mot ett pristillegg eventuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...