UFC Skrevet August 9, 2014 Share Skrevet August 9, 2014 (endret) Heisann! Nå som E92'en er solgt så tenkte jeg skulle lage en ny tråd om den nye bilen min.Jeg og en kompis tok flyet over til Bergen på onsdag og hentet en E46 330CI, gamle Julian sin.Må si jeg er veldig fornøyd. Så hissig rekkesekser lyd, noe jeg har savnet lenge.Har selvfølgelig noen planer for bilen. Lager en liste under her.Utført / Ikke UtførtPlaner:Karbon FrontleppeM3 Komplett Interiør///M Striper I GrillenMsport RattMsport Bak-fangerEksos HELE veien inkludert GrenrørFelger (Med skikkelig kant)++++++++Blir selvfølgelig full runde med polering, lakkrens osv..Interiøret er slitt så blir en runde med noe form for polering osv der også.Kom gjerne med forslag og kommentarer. Her er noen FØR / ETTER bilder.FØR:ETTER:Gamle bilen: Endret Oktober 8, 2014 av CheChenFighter Endret topic. Les forumsregel 3! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
UFC Skrevet August 14, 2014 Forfatter Share Skrevet August 14, 2014 Hallo =)Noen her ute som har forslag for å få flere HK/NM?Vet selvfølgelig kompressor/turbo er den beste løsningen. Men jeg tenker mer på, grenrør, eksos, innsug osv...Har hørt folk bytter innsuget ut til 325 innsug..Vil jeg feks få veldig merkbar forskjell av å bytte, grenrør, hele eksossystemet og innsuget? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stawky Skrevet August 15, 2014 Share Skrevet August 15, 2014 Tror du neste ikke vill merke noe effektøkning selv om du bytter hele eksosen, innsug og mapper den på nytt. Så som du sier er nok presse evt. turbo måten og få merkbar effekt på den, men det koster jo endel da. Ellers så vill jeg absolutt anbefale deg og kjøpe oppgraderingskitt til olje pumpa om du skal kjøre den hardt og kansje litt på bane, da dette er en svakhet på disse. http://store.vacmotorsports.com/vac---m52tum54tu-oil-pump-upgrade-kit-p1077.aspx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreaskarm Skrevet August 15, 2014 Share Skrevet August 15, 2014 Grenrør er jo sikkert gøy bare for lyden sin del Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
UFC Skrevet August 15, 2014 Forfatter Share Skrevet August 15, 2014 Tror du neste ikke vill merke noe effektøkning selv om du bytter hele eksosen, innsug og mapper den på nytt. Så som du sier er nok presse evt. turbo måten og få merkbar effekt på den, men det koster jo endel da. Ellers så vill jeg absolutt anbefale deg og kjøpe oppgraderingskitt til olje pumpa om du skal kjøre den hardt og kansje litt på bane, da dette er en svakhet på disse. http://store.vacmotorsports.com/vac---m52tum54tu-oil-pump-upgrade-kit-p1077.aspx Okei. Jeg var rimelig sikker på at dette ville gi merkbar forskjell :/ Kompressor er noe jeg har vurdert etterhvert, ikke helt enda. Grenrør er jo sikkert gøy bare for lyden sin del Ja, det vil jeg tro gir en god forandring på lyden. Så grenrør og eksos skal byttes Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
UFC Skrevet August 15, 2014 Forfatter Share Skrevet August 15, 2014 Jeg har skikket litt selv men hører gjerne med dere som har mere erfaring. Når det gjelder grenrør, eksos (hele systemet) og shortskift hva har dere å anbefale? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stawky Skrevet August 15, 2014 Share Skrevet August 15, 2014 Schmiedmann har en pakke med grenrør og sportscatter hvertfall, er ikke så dyrt heller. Den korte tida jeg hadde manuell i min hadde jeg GSP-SS4500 fra GS, sammen med ZHP (kort) girkule så var det perfekt høyde og lengre og var ikke hard og få i gir. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
UFC Skrevet August 15, 2014 Forfatter Share Skrevet August 15, 2014 Schmiedmann har en pakke med grenrør og sportscatter hvertfall, er ikke så dyrt heller. Den korte tida jeg hadde manuell i min hadde jeg GSP-SS4500 fra GS, sammen med ZHP (kort) girkule så var det perfekt høyde og lengre og var ikke hard og få i gir. Tror faktisk jeg selv tar en GSP-SS4500 som du hadde, var ikke så gal pris ser jeg. Med mindre du har noe bedre å anbefale? Jeg fant noe hos Schmiedmann som så veldig fristende ut.. Luftindsugnings-system Stage 2, grenrør med kat. Luftindsugnings-system: Varenummer: 54-20442 Grenrør med kat: Varenummer: SCM5254 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stawky Skrevet August 15, 2014 Share Skrevet August 15, 2014 Det var det settet eksos jeg tenkte på ja AFE insuget bør du heller kjøpe hos f.eks ECS Tuning. Koster 1700 + frakt og toll/moms. Jeg sparte fortsatt endel enn og kjøpe det hos Schmiedmann. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
UFC Skrevet August 15, 2014 Forfatter Share Skrevet August 15, 2014 Hehe Stemmer det, sjekka nå. Mye billigere og er vell så og si det samme. Men er det noe forskjell fra stege 1 til stege 2? ser stege 1 er en del dyrere. Syns det var merkelig.Her kan du få høre på hvordan jeg vil bilen min skal høres ut Legger ved en video fra Youtube. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sh0xx Skrevet August 15, 2014 Share Skrevet August 15, 2014 Meget fin bil du har fått ja Vil anbefale schmiedmann sitt grenrør pakke fin lyd å de har sagt at m54b30 skal ha +- 20 hester å 37nm me fult eksos men om det stemmer en en annen ting Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
UFC Skrevet August 15, 2014 Forfatter Share Skrevet August 15, 2014 Takk for det Ja, det blir mest sannsynligvis Schmiedmann grenrør pakke med kat. Bakpotte tenkte jeg fra Eisenmann Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
UFC Skrevet August 21, 2014 Forfatter Share Skrevet August 21, 2014 Nå har jeg endelig fått byttet toppdekselpakningen. Svetter ikke lenger. Neste er nå å få tatt en motorrens innvendig og bytte olje + oljefilter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreaskarm Skrevet August 21, 2014 Share Skrevet August 21, 2014 blir bra dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
UFC Skrevet August 21, 2014 Forfatter Share Skrevet August 21, 2014 Håper på det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå