Stian Løvdahl Skrevet August 21, 2014 Share Skrevet August 21, 2014 Mistenker at det er noe galt med lysbildet på min E91 med bi-xenon. Venstre lykt lyser mye rett ned i asfalten og lyskjeglen "løfter" seg ikke opp når fjernlysene blir slått på. Noen som kan se på bildene om dette er slik det skal være eller om det er noe feil? Har ennå garanti fra forhandler, men de mener det ikke er noe galt med lysbildet. Noen som kan ta noen tilsvarende bilder fra en bil som har lysbildet "i orden" Nærlys Fjernlys Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet August 21, 2014 Share Skrevet August 21, 2014 Kan se ut som pæra ikke sitter skikkelig i sokkelen. Da vil "hot-spot" bli flytta sånn som det der. Er jo fort gjort og sjekke det, om det er nogen lunde greit og komme til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Løvdahl Skrevet August 22, 2014 Forfatter Share Skrevet August 22, 2014 Kan se ut som pæra ikke sitter skikkelig i sokkelen. Da vil "hot-spot" bli flytta sånn som det der. Er jo fort gjort og sjekke det, om det er nogen lunde greit og komme til. Verkstedet har sjekket at pærene sitter som de skal. Kan nevnes at bilen tidligere har vært frontskadet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet August 22, 2014 Share Skrevet August 22, 2014 Set jo ut til og være skadet på et ellet annet vis hvertfall.. Var det verkstedet som solgte deg bilen som også sjekket pæra? Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel80 Skrevet August 22, 2014 Share Skrevet August 22, 2014 Jeg har også bi-xenon på min E91, så kan se om jeg får sjekket dette neste gang jeg skal ut å kjøre. Det jeg lurer på er om jeg kan få "daylight runninglight" i bare angleeys ringene, eller om dette ikke ble mulig før på senere modeller. Har en 2006 model, og muligheten for å hake av for daylight runningligt i idrive, men kan ikke se at det gjør noen forskjell når lysbryteren står i Auto... Har forresten adaptive lights om det spiller noen rolle. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel80 Skrevet August 22, 2014 Share Skrevet August 22, 2014 Her er bilde av mine lys. 2006 E91 Adaptiv Bi-xenon: Nærlys Fjærnlys Bilen sto ca 2 meter fra veggen. Det ser kanskje noenlunde likt ut på begge bildene, men man ser at fjernlysene er en god del høyere enn nærlysene, samt mere konsentrert. Var det beste jeg fikk til i farten:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet August 22, 2014 Share Skrevet August 22, 2014 Er ikke så mye annet en en feilmontert pære som kan skape et sånt lysbilde, lyskilden lyser ikke der den skal i reflektoren, noe som gjør at den sterke flekken flytter seg. Og den skal ligge helt opp til streken sånn som høyre lykta di. Jeg kan få sånt lysbilde også om jeg flytter på pæra.. Klarer du og sjekke det selv? Eller ta bilde av pæra når den sitter i lykta? Er sikkert ganske trangt da.. Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Løvdahl Skrevet August 29, 2014 Forfatter Share Skrevet August 29, 2014 Er ikke så mye annet en en feilmontert pære som kan skape et sånt lysbilde, lyskilden lyser ikke der den skal i reflektoren, noe som gjør at den sterke flekken flytter seg. Og den skal ligge helt opp til streken sånn som høyre lykta di. Jeg kan få sånt lysbilde også om jeg flytter på pæra.. Klarer du og sjekke det selv? Eller ta bilde av pæra når den sitter i lykta? Er sikkert ganske trangt da..Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk Tok ut pærene og satt de skikkelig på plass igjenn. Da var problemet løst. Dette påstår de å ha sjekket to ganger på verkstedet! De ble passe stum når jeg konfronterte de med de Takk for hjelpa!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet August 29, 2014 Share Skrevet August 29, 2014 Heh, ja regnet med at dem ikke hadde sjekka det. Er ikke mye som kan flytte lyset på den måten. Bra det ordna seg! Sent fra min Nexus 4 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå