Reef89 Skrevet August 25, 2014 Share Skrevet August 25, 2014 Ja fikk motorlys og ristende motor med snekke tokke båt ekos lyd. Tok en kjapp diagnose som forteller dette: Men hva betyr det egentlig? Det jeg har gjort selv er å slette feilmelding så klart. Samme feil. Byttet om på plugger for å se om feilen flytter seg til neste sylinder. Samme feil Byttet om på coil til neste sylinder. Samme feil. Pluggene var ganske sotet så alle skal skiftes uansett. Etter litt søking på google så fant jeg en kar med samme ting, han trengte bare å skifte plugg. Noen andre med samme feil måtte skifte veiv & kam sensor?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet August 25, 2014 Share Skrevet August 25, 2014 Feilen flyttet seg ikke, da flyttet du over både plugg og coil? Det kan være dysen, om du legger f.eks ett skrujern mot den og legger øret mot andre enden av skrujernet vil du høre om den åpner (såklart best om du har stetoskop). En annen ikke uvanlig feil på M54 som har kjørt noen kilometer er ventilløftere som henger seg opp. Har ikke vært borti at kamaksel/veivakselsensorfeil lager ett feilminne på misfire på en spesifik sylinder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet August 25, 2014 Forfatter Share Skrevet August 25, 2014 Feilen flyttet seg ikke, da flyttet du over både plugg og coil? Det kan være dysen, om du legger f.eks ett skrujern mot den og legger øret mot andre enden av skrujernet vil du høre om den åpner (såklart best om du har stetoskop). En annen ikke uvanlig feil på M54 som har kjørt noen kilometer er ventilløftere som henger seg opp. Har ikke vært borti at kamaksel/veivakselsensorfeil lager ett feilminne på misfire på en spesifik sylinder. Det kan hende jeg har dritte meg ut og fordi jeg telte sylinder 1-6 fra torpedovegg, altså nr 1 bakerst på motor, men så en film på youtube nå (riktig nok E39) at det er omvendt? sylinder 6 er bakerst? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiff Skrevet August 25, 2014 Share Skrevet August 25, 2014 sylinder 6 skal være bakerst ja Reef89 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet August 25, 2014 Forfatter Share Skrevet August 25, 2014 Har vel muligens funnet ut av det nå. Byttet om plugg igjen fra sylinder 5 til 4, samme feil. Byttet coil fra 5 til 4 og fikk da misfire på nr 4 i tillegg så startet jeg motoren og dro ut en og en kontakt til coilene og da var det nr 4 som kun ikke laget noe forskjell i gange på motor, så regner med coil er defekt da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet August 25, 2014 Share Skrevet August 25, 2014 Stemmer det Har du BREMI eller BOSCH coiler? Hvis du har BREMI vil jeg anbefale deg å skifte alle.. De er no dritt og vil havarere en etter en. Swe3t-Christmas reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet August 25, 2014 Forfatter Share Skrevet August 25, 2014 Stemmer det Har du BREMI eller BOSCH coiler? Hvis du har BREMI vil jeg anbefale deg å skifte alle.. De er no dritt og vil havarere en etter en. Aner ikke. Står kun BMW og nr (delenr?) på de. Tror også de er fra siden bilen var ny. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet August 25, 2014 Share Skrevet August 25, 2014 Aner ikke. Står kun BMW og nr (delenr?) på de. Tror også de er fra siden bilen var ny. Står som regel produsentnavn på siden av den "utveksten" som går i sporet og låser coilen så den står beint. Vanskelig å forklare, legger ved ett bilde. Jeg mener den utveksten i gummi som er under kontakten på coilen http://c1552172.r72.cf0.rackcdn.com/256944_x800.jpg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå