Hauso Skrevet August 26, 2014 Skrevet August 26, 2014 Hei. Har byttet ECU u e46'en min, og har med det funnet ut at den trengs å kodes. Er det noen her inne som gjør sånt, eller vet om noen som gjør det? Er det noe et verksted kan få gjort for meg? Takker for svar.
SweetBMW Skrevet August 26, 2014 Skrevet August 26, 2014 Hvis det er motorstyring du har bytta med en brukt så har du et større problem enn koding. Alt annet går
Hauso Skrevet August 26, 2014 Forfatter Skrevet August 26, 2014 Tror det er motorstyringa ja. Hva er problemet isåfall da? Det er den boksen som sitter i motorrommet og der hvor ledningene til dysene blant annet er kobla til. Problemet er i hovedsak at den ene kontaktpinnen til dyse nr 4 er irra bort. Det tenkte jeg at det var like greit å kjøpe en ny ECU. Det var det åpenbart ikke.. Noen som vet hva jeg evt må gjøre?
Hauso Skrevet August 26, 2014 Forfatter Skrevet August 26, 2014 https://m.facebook.com/?_rdr#!/photo.php?fbid=10154451568150062&id=746560061&set=a.10151257001955062.794241.746560061&source=48'> https://m.facebook.com/?_rdr#!/photo.php?fbid=10154451568150062&id=746560061&set=a.10151257001955062.794241.746560061&source=48 Funker den linken tru?
SweetBMW Skrevet August 26, 2014 Skrevet August 26, 2014 Du må programmere opp startsperre (ews) mot motorstyring (dme). Og det kan ikke bmw gjøre for deg. Må finne en tredjepart som kan og det er ikke mange av de.
Hauso Skrevet August 26, 2014 Forfatter Skrevet August 26, 2014 Det er snakk om en m43b19 motor. Bosh styreenhet. Husker ikke nr på den. Men i allverden, jeg kan da ikke være den eneste dette har skjedd med? kanskje jeg må finne noen som kan lodde på den kontaktpinnen som irra bort da.. Makan, ikke rart den bilen har lav km stand..
SweetBMW Skrevet August 26, 2014 Skrevet August 26, 2014 Jeg endte med å sende min til canada for sync. Dette var pga ombygging men det var eneste måten siden e46 er levert med ews3. De kan ikke byttes med brukte hjerner
SweetBMW Skrevet August 26, 2014 Skrevet August 26, 2014 Men hvis du bestilte NY dme fra bmw er saken noe helt annet. Da er det bare en liten kodesynk som skal til.
Hauso Skrevet August 26, 2014 Forfatter Skrevet August 26, 2014 Jeg kjøpte en brukt en på ebay, ny kosta 11042 kroner på gs.... Det har jeg ikke råd til. Ringte med en kompis som jobber på stenshagen i Oslo, og han mente det skulle gå. Kanskje jeg ikke var tydelig nok, og at han misforstod meg. Tar en tlf til bmw i morra tenker jeg, for å høre hva de sier. Hvis ikke, hva mener du jeg må gjøre da? Er det ikke noe håp for den nyinnkjøpte ECU en min da eller? Det bør i og for seg være mulig å få lodda den gamle back in business, men jeg kan ikke lodde sånne småting. Finnes det noen firmaer som driver med slikt?
SweetBMW Skrevet August 27, 2014 Skrevet August 27, 2014 Hvis du sa du skuløe bruke en brukt hjerne så er kompisen din hjernedød på bmw etter 1998 modell i så fall. Det står i alle tekster hos bmw: etter innførsel av ews 3 er det IKKE MULIG Å BYTTE DME FRA DONOR BIL FOR TEST. Dette pga kodingen til individuelt kjøretøy. Edit: tonefallet mitt her var kanskje litt vasst men det her skjer så mange ganger at jeg lurer på om noen må ta utdanninga si på bmw på nytt. Hadde en sak her for litt siden hvor en kar hadde fysisk feil på mptorstyring og autorisert bmw forhndler BA han kjøpe en brukt dme og de skulle kode denne for han. Dette var en 2002 e46. Etter 10.000 i verksted prøving så sa de; sorry mac. Det går visst ikke bruke brukt likevel. Her er regning. Forfall 14 dager. Det jeg gjorde var å sende ews dme og nøkkel (alt dette skal matches) til rpm motorsport i canada. Zach der er en ålreit kar. Betalte vel ca 3000 for alt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå