bjørnsteine Skrevet August 26, 2014 Share Skrevet August 26, 2014 Hei! Er snart 18 år og vurderer å kjøpe bil. Jeg lurer på om dette er et bra valg? Hvorfor? Hvorfor ikke? http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=50973702&ref=favorites&folderId=2771875&searchclickthrough=true Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kattlikzm Skrevet August 26, 2014 Share Skrevet August 26, 2014 Velkommen til forumet. Ser ingen grunn til hvorfor den bilen ikke skal være et bra kjøp? Fint utseende, grei motor med Ok forbruk og Ok drag (har samme motor selv i min bil), også er den helt ok priset mtp kmstand og utstyrsnivå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørnsteine Skrevet August 26, 2014 Forfatter Share Skrevet August 26, 2014 Okay, takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bondok Skrevet August 27, 2014 Share Skrevet August 27, 2014 ser ut som en fin bil, 3 seriene er gode biler, har en e36 1996 model selv, og fornøyd med den. Personlig ville jeg valgt en med litt større motor, selvom 150hk fungerer sikkert helt greit, er det litt kjedelig. Du kan jo også ta en titt på de litt tidligere modelene av 3 serien, som e36, personlig syntes jeg den er litt kulerer, og litt mere "ungdommelig" lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kattlikzm Skrevet August 27, 2014 Share Skrevet August 27, 2014 Jeg hadde heller gått for en e46 fremfor e36. Grunnene er mange. Kan nevne hovedårsaken: e46 er tryggere enn en e36 i kollisjon. Den har også flere Airbags, og mer sikkerhetsutstyr (som ASC osv... <-- ikke alle e36er har dette). Samtidig synes jeg at e46 er penere og barskere å se på enn e36, det er min mening . Jeg har eid flere e36er og e46er gjennom åra, og har hatt minst problemer med e46. Samtidig føles e46 som en mer solid bygd bil, og kvaliteten på interiøret er langt bedre enn e36. Lydisolasjonen er også god på e46 sammenlignet med e36, noe som er deilig på langkjøring . Elektronikken har det også vært lite problemer på i e46ene mine vs e36ene jeg har hatt. Alt i alt føles e46 som en bedre skrudd sammen bil synes jeg. 150hk motoren er helt Ok som jeg sa i min første post . Den er noe kjedelig som Bondok sier, men siden jeg bruker bilen til mye by- og køkjøring trenger jeg ikke større motor . Nå vet ikke jeg hva du skal bruke bilen til hehe . Går du for en større motor en 150 2,0 hk vil du få en morsommere bil, men også et høyere forbruk (Let´s face it, de aller fleste unge har en tung høyrefot ), samtidig vil du få en dyrere forsikring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørnsteine Skrevet August 27, 2014 Forfatter Share Skrevet August 27, 2014 Takk for svar! men har dere noen menig om diesel enn bensin som ungdomsbil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanzhe Skrevet August 27, 2014 Share Skrevet August 27, 2014 Skal jeg generalisere meget grovt, litt artigere med bensin, litt rimeligere med diesel (i ren drift) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kattlikzm Skrevet August 27, 2014 Share Skrevet August 27, 2014 Jeg hadde valgt bensin over diesel any day! Mest på grunn av kjørestilen min og kjøringen min. Kjørestilen min fordi jeg liker å høre på rekkesekseren til bensin . Og kjøringen min fordi mer enn 60% av kjøringen min består av kjøring til jobben og skolen som er 10-15 min unna med bil. Derfor er Dieselbil uaktuelt for meg. Dieselbil + småkjøring = dyrt i mengden mtp du kan få en slags "slim aktig greie" i tanken etterhvert. Edit: Tar siste setning tilbake . Ved småkjøring med dieselbiler vil du etterhvert tette dieselpartikkelfilteret, noe som er dyrt å bytte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet August 27, 2014 Share Skrevet August 27, 2014 Dieselbil + småkjøring = dyrt i mengden mtp du kan få en slags "slim aktig greie" i tanken etterhvert. Hva er denne slimaktige greien, og hvordan finner den ut om man kjører langt eller kort? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kattlikzm Skrevet August 27, 2014 Share Skrevet August 27, 2014 Tar det tilbake. Jeg mener å ha hørt at man kan få slim i tanken om man kun bruker dieselbilen til småkjøring, men nå som jeg prøver å lete finner jeg ingen ting :S. Det som skjer er at dieselpartikkelfilteret vil bli tett med små partikler om du kun har småkjøring. Og den skal tydeligvis være dyr å bytte. Selv om filteret er selvrensende må den komme opp til en temperatur for å jobbe, og om motoren ikke oppnår den driftstemperaturen vil filteret etterhvert bli tett, og tilslutt må du bytte den. I følge broom siden kan det koste 25.000 (sikkert dyrere på Bmw) Les mer på: http://www.mynewsdesk.com/no/williksen-forlag/pressreleases/smaakjoering-kan-drepe-diesel-partikkelfilteret-767531 http://www.klikk.no/motor/bil/article596916.ece http://forum.hegnar.no/thread.asp?id=2134869 http://www.tv2.no/underholdning/broom/partikkelfilter-skal-ikke-en-dieselbil-taale-vanlig-bruk-3723985.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bondok Skrevet August 27, 2014 Share Skrevet August 27, 2014 Jeg ville også gått for bensin, samme grunn som de over, men er ikke sånn at diesel er noe dårlig heller, men jeg syntes fordelene med bensin er verdt de ekstra kronene tross alt. Utifra hvordan du kommer til å kjøre mest må du nesten selv vurdere om det er nødvendig med noe større motor en den du tenker på, kan godt hende det holder mere en godt nokk for det du tenker bmw forsikring er ikke billig i det hele tatt, spesielt på 18 åringer, og hjelper ikke med stor motor påå forsikringa heller så det er jo noe å tenke på på min e36 328i skulle de ha 28k året for ansvar, på meg selv, er 19. Så du kan jo vurdere å sette forsikring på foreldre f.eks så får du det MYE billigere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørnsteine Skrevet August 27, 2014 Forfatter Share Skrevet August 27, 2014 Takk for svar, blir nok bensin pga mye små kjøring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet August 27, 2014 Share Skrevet August 27, 2014 Takk for svar, blir nok bensin pga mye små kjøring. Ikke baser valget ditt på utsagn fra folk som ikke helt vet hva de snakker om.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet August 27, 2014 Share Skrevet August 27, 2014 diesel hører egentlig hjemme i landbruksmaskiner og anleggsmaskiner. å i mine øyne kun tilatt for de som pendler/kjører mye. å diesel lukter dritt. går dårlig å er ræva på vinteren kontra bensin. å ikke minst drit kjedelig å kjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomaz Skrevet August 27, 2014 Share Skrevet August 27, 2014 320d er mye kraftigere enn 320i. Spes med chip. 320i kunne jeg faktisk aldri tenkt meg! 323> er ålreit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå