Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Får til tider helt ut av det blå 2 varsel lamper som begynner å lyse når jeg kjører. Den ene er DCS lampen og den andre er håndbrekk lampen (lyster gult), Fant fort ut at det var alt av anti spin som var koblet ut. Noen som har peiling på hvorfor dette kan skje ? Har prøvd å re aktivere DCS når lampene lyser men får ingen respons fra knappen. Etter en stund går plutselig lampene av igjen og anti spin fungerer som normals, er litt av og på.. Bilen det er snakk om er en e46 320d 2004.

Takk for svar :)

PS ! : Bildet er ikke tatt av min bil, men en kar med samme problem.post-82944-0-75080500-1409160975_thumb.j

Skrevet

Sjekk bremsevæske. 

Lavt bremsevæskenivå kommer opp som en rød brekklampe. Ikke gule da bremsevæske er kritisk (rød lamp)

Er nok en abs føler som er sporadisk dårlig. Evt et hjullager som er dårlig men det hører du. Ta deg en diagnose.

Skrevet

Ikke nødvendig vis. På E36 94 som jeg hadde engang i tiden fikk jeg gul lampe ved lavt væskenivå i en brå sving da det skvulpet, så blinket lampa ukontrollert. 

Men ja ta en diagnose.

Skrevet

Ikke nødvendig vis. På E36 94 som jeg hadde engang i tiden fikk jeg gul lampe ved lavt væskenivå i en brå sving da det skvulpet, så blinket lampa ukontrollert. 

Men ja ta en diagnose.

Nå er det snakk om en E46......  :love:

Skrevet

Du får gul på e46 også, står klart og tydelig instruksjonsboka. Jeg har hatt det på min. Men det kan absolutt være abs det også.

• 4 weeks later...
Skrevet

hei på min 320 td så skjedde det samme nestten. da slo anti spinn inn heile tiden. i de minste svingene til og med. og den lyste mye..

fant ut at på høyre hjul framme så hadde bremsen hengt seg opp som førte til at hjulet/felgen ble veldig varm.. og da slo anti spinn varselen inn heile tiden uten grunn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...